ساره ورزشکار برتر کمیته بین المللی پارالمپیک شد

ساره ورزشکار برتر کمیته بین المللی پارالمپیک شد

19 خرداد 1397

 کمیته بین المللی پارالمپیک موسوم به آی پی سی در یک نظرسنجی جوانمردی را به عنوان ورزشکار برتر ماه مه 2018 معرفی کرد.


در این نظر سنجی که از 12 تا 18خرداد ماه امسال برگزار شد، ساره توانست در رقابتی فشرده با وزنه بردار اوکراینی، و با کسب ۴۱ درصد آرا در صدر جدول قرار گیرد. وزنه بردار اوکراینی هم با ۳۸ درصد آرا دوم شد.


علاوه بر آن ورزشکاران دیگری از کشورهای بلژیک در دو و میدانی، کانادا در جودو و برزیل در اسب سواری، در این نظرسنجی حضور داشتند.


بر اساس گزارش آی پی سی علت انتخاب ساره، عملکرد وی در رقابت های اخیر تیراندازی قهرمانی جهان در کره جنوبی بود که توانست در ماده P4، تپانچه خفیف 50 متر، از رقبای خود پیشی گرفته و طلایی شود.


جوانمردی که در رقابت های اخیر قهرمانی جهان در کره جنوبی با کسب دو نشان طلا و عنوان قهرمانی جهان نخستین سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرد، همچنان در رشته خود تنها بانوی مدال آور پارالمپیکی است که این عنوان را یدک می کشد.

 

بانوی ورزشکار شیرازی که پیش از این، برای نخستین بار نام خود را، با تصاحب 2 نشان طلای پارالمپیک ریو در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرد، در همان برزیل در رقابت با مردان، رکورد فینال این بازی ها در رشته تپانچه خفیف 50متر را نیز ارتقا داد و برگ زرین دیگری بر افتخارات حرفه ای و قهرمانی خود افزود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است