تنها خواسته اولین بانوی پاراتکواندو ایران چیست

تنها خواسته اولین بانوی پاراتکواندو ایران چیست

19 خرداد 1397

این بانوی ورزشکار شیرازی که در ترکیب تیم ملی 10 نفره پاراتکواندو قرار دارد،  درباره ورودش به این عرصه می گوید: از سن 10سالگی با معلولیت از ناحیه 2 دست با تکواندو کاران سالم در استانم تمرین می کردم تا اینکه با تشویق و حمایت خانواده و مربی ام سال گذشته به فدراسیون تکواندو معرفی و عضو تیم ملی پاراتکواندو شدم.


وی افزود: موقعی که تکواندو را شروع کردم، آرزویم این بود که وارد تیم ملی شوم و روی سکو قهرمانی بروم و این اتفاق رخ داد.


تنها بانوی پاراتکواندوکار ایران که در شیراز محل سکونتش تمرینات خود را با تکواندو کاران استانی دنبال می کند، درباره حضور در رقابت های اخیر قهرمانی آسیا در ویتنام گفت: سطح این رویداد بسیار بالا بود، اما با توجه به پشتکار و علاقه ای که داشتم مطمئن بودم که به روی سکو می روم.


نبوی که در کلاس k41 فعالیت دارد این رشته را جدید و خوب توصیف کرد و حتی پیشنهاد داد تا زنان معلول که استعداد این رشته ورزشی را دارند وارد عرصه شوند؛ زیرا شانس مدال آوری آنها زیاد است.


وی ادامه داد: با وجود اینکه تیم ملی زنان پاراتکواندو هنوز تشکیل نشده است، اما تمرینات خود را در استان و زیر نظر مربی و هیات تکواندو استان فارس دنبال می کنم و تیم مردان هم تمرینات خود را در تهران برگزار می کنند.


بانوی طلایی پاراتکواندوی ایران از مسئولان ورزشی می خواهد برای تنها بانوی این رشته ورزشی اردوهای جداگانه زیر نظر مربی برگزار کنند تا با تغییر کلاس بتواند به بازیهای پارالمپیک راه یابد.


وی این را هم اضافه کرد که رشته تکواندو را به خاطر هیجان و تحرکش دوست دارد، اما نمی داند چه زمانی پا به رقابتهای مهم پارالمپیک می گذارد.

 

این بانوی ورزشکار 19 ساله همچنین در کنار تحصیل در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی، به دلیل علاقه به ادبیات دو کتاب به نام های «تا بی نهایت» و «در نگاه مهتاب» را به رشته تحریر درآورده است.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است