ارائه خدمات بهزیستی به 370 معلول ضایعه نخاعی در استان قزوین

ارائه خدمات بهزیستی به 370 معلول ضایعه نخاعی در استان قزوین

4 تیر 1397

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 370 معلول ضایعه نخاعی در سطح استان وجود دارد که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند ولی احتمالاً تعداد این افراد در استان بیشتر از آمار مراجعه کنندگان است.

 

علیرضا وارثی : 370 ضایعه نخاعی در استان داریم که از این تعداد 20 نفر جانباز هستند، این آمار افرادی است که به مرکز ما مراجعه کردند و احتمالاً تعداد این افراد در استان بیشتر است.



وی افزود: سازمان بهزیستی به این افراد خدماتی از قبیل آگاه‌سازی در خصوص سونداژ، حرکت و استقلال، زخم بستر، کاردرمانی و فیزوتراپیست، اعزام تیم‌ها تخصصی در منزل و پرداخت یارانه و مستمری ارائه می‌دهد، ماهانه به صورت مستمر مبلغی به معلولان و مبلغی به عنوان حق پرستاری نیز به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم.



مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین یادآور شد: میزان مستمری پرداخت‌شده به این افراد با توجه به تعداد افراد خانواده و تأهل و تجرد از 90 تومان تا 250 تومان متغیر است، به افراد ضایع نخاعی گردنی 230 هزار تومان، سینه 200 هزار تومان و کمری 180 تومان ماهانه پرداخت می‌کنیم.



وی تأکید کرد: طبق قانون این مستمری صرفاً باید به نیازمندان پرداخت شود ولی ما به همه پرداخت می‌کنیم و تحت هیچ شرایط مستمری افراد دارای ضایعه نخاعی حذف نمی‌شود، همچنین دوره‌های آموزشی مختلفی از قبیل آموزش‌های مربوط به مسائل جنسی، درمان و توان‌بخشی و آگاه‌سازی به آن‌ها ارائه می‌شود.

 

وارثی یادآور شد: یکی از مشکلات جدی جامعه هدف ما در مریض‌های نخاعی مبتلا شدن به زخم بستر است، لازم است که معلولان و خانواده نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنند که اگر آگاهی کامل نباشد زخم بستر آزاردهنده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر 25 کاردرمان و 50 بخش خصوصی در این حوزه فعالیت دارند که با توجه به تعداد معلولان، این تعداد نسبت به نیاز جامعه پاسخگو است چراکه هر فردی تا مدتی معین باید تحت نظر باشد.
 
 
منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است