گرما، خللی در تمرین دوچرخه سواران ملی پوش ایجاد نکرده است

گرما، خللی در تمرین دوچرخه سواران ملی پوش ایجاد نکرده است

10 تیر 1397

فرهاد عصفوری: در شرایط فعلی تمرین های دوچرخه سواران ملی پوش در ارتفاعات زنجان که خنک تر از نقاط کم ارتفاع است، انجام می شود.


وی اظهار کرد: تمرین در ارتفاع برای دوچرخه سواران بسیار مهم و تاثیرگذار است و گلبول های قرمز و هموگلوبین خون را بیشتر می کند.


 حجم پلاسمای خون بعد از رسیدن به ارتفاع حدود سه هزار متری از سطح دریا شروع به کاهش می کند و پیامد آن افزایش گلبول های قرمز در هر واحد خون است و بیشتر شدن گلبولهای قرمز و هموگلوبین خون در ارتفاع، انتقال اکسیژن را هنگام برگشت به ارتفاع نزدیک دریا افزایش می دهد.


عصفوری با بیان اینکه تمرین های اردویی تیم ملی دوچرخه سواران حاضر در زنجان بر اساس زمانبندی صورت گرفته انجام می شود افزود: تاکنون یک نفر از سه دوچرخه سوار نابینا و کم بینا و سه نفر از ورزشکاران جانباز و معلول، خط خورده اند.


وی اظهار کرد: تاپایان این اردوی انتخابی و آمادگی، یک نفر از بخش نابینایان و کم بینایان و 2 نفر نیز از دوچرخه سواران جانباز و معلول، ریزش خواهند کرد تا چهار دوچرخه سوار برتر جانباز و معلول و نابینا (سه جانباز و یک نابینا) مشخص شوند.


به گفته این سرمربی، تاکنون در بخش نابینایان و کم بینایان امین الله محمودی از خرسان رضوی و در بخش جانبازان و معلولان نیز آرش خزایی از تهران، علی رضایی از مازندران و حجت صیاد از فارس خط خورده اند.


عصفوری افزود: تیم ملی دوچرخه سواری ایران با چهار ورزشکار منتخب در رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا حضور خواهد یافت و برای شرکت توانمندانه تر در این پیکارها، چهار مرحله اردوی آمادگی نیز برگزار خواهد شد.


اردوی انتخابی و آمادگی تیم ملی دوچرخه سواری جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان مردان بزرگسال از روز جمعه /یکم تیر/ با حضور هشت دوچرخه سوار جانباز و معلول و 6 ورزشکار نابینا و کم بینا (سه جلو ران و سه عقب ران) در زنجان آغاز شده است و 15 همین ماه نیز به پایان خواهد رسید.


مرحله دوم، سوم و چهارم این اردو نیز از یکم تا بیستم مرداد در تهران، یکم تا بیستم شهریور در مشهد، 25 شهریور تا پنجم مهر در تبریز و ادامه آن نیز تا زمان اعزام به رقابت های پاراآسیایی در تهران برپا خواهد شد.


مهدی محمدی و اکبر کریمی از زنجان، صابر رحیم پور از گیلان، علیرضا قاسمی از تهران، بهرام سلیمانی از فارس، دوچرخه سوار ان جانباز و معلول و یوسف خلیلی و محمد بخشی از تبریز، سینا امیر علایی و طاهر مقدم از زنجان، ورزشکاران بخش نابینایان و کم بینایان حاضر در اردوی زنجان هستند.


این دوچرخه سواران، زیر نظر مربیان و کمک مربیان تیم ملی، در نوبت صبح ها تمرین های هوازی و تخصصی چهار کیلومتر و یک کیلومتر را در جاده های مختلف زنجان انجام می دهند و بعدازظهرها نیز تمرین بدنسازی و شنا در استخر دارند.


علیرضا مکوندی از تهران و محمد فرهادی و جواد اسکندری نیز از زنجان به ترتیب به عنوان مربی و کمک مربی در این اردو حضور دارند.

 

مسابقات دوچرخه سواری جاکارتا، در 2 رشته پیست (ماده یک کیلومتر و تعقیبی انفرادی سه و چهار کیلومتر) و 2 رشته جاده ای، (ماده تایم تریل انفرادی و استقامت گروهی) برگزار خواهد شد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است