آجرلو: به دنبال افزایش مدال تیراندازان معلول در پاراآسیایی هستیم

آجرلو: به دنبال افزایش مدال تیراندازان معلول در پاراآسیایی هستیم

16 تیر 1397

سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولان گفت: به دنبال انجام کارهای زیربنایی و افزایش تعداد مدالهای تیراندازان معلولان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا هستیم.

یوسف آجرلو : پس از تغییراتی که در انجمن تیراندازی معلولان رخ داد و امیری سرمربی پیشین تیم ملی از سمت خود استعفا داد، شرایط طوری بود که ناچار شدم با توجه به تجارب کاری که در گذشته در این رشته داشتم، بعد از قبول مسوولیت ریاست انجمن تیراندازی معلولان، سرمربیگری تیم را نیز تا بازیهای پاراآسیایی جاکارتا بر عهده بگیرم تا تیم دچار افت نشود.

 

وی گفت: همانند سالهای قبل که مسوولیت تیم تیراندازی معلولان را بر عهده داشتم، در حال حاضر نیز به دنبال کارهای زیربنایی، استعدادیابی و توسعه ورزش همگانی در این رشته هستم تا تعداد تیراندازان را در بخش مردان و زنان افزایش دهیم و همچنین شانس مدالهای خود را ابتدا در جاکارتا و سپس بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو ارتقاء ببخشیم.

 

آجرلو در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای در آینده برای تیم تیراندازی معلولان دارید، خاطرنشان کرد: سعی داریم برای رشد و تقویت تیم ملی تیراندازی معلولان، مسابقات آزاد و لیگ را راه‌اندازی کنیم و با انجام استعدادیابی تعداد تیراندازان را افزایش دهیم. در گذشته 5 هزار تیرانداز در رشته‌های تپانچه و تفنگ 10 متری بادی و 50 متر خفیف در بخش زنان و مردان در این رشته فعالیت می‌کردند و عملکرد ما در تفنگ بهتر از تپانچه بود، اما الان این تعداد به هزار نفر کاهش پیدا کرده و در تفنگ جایگاهی نداریم. تلاش من بر این است که در هر دو ماده عملکرد موفقی در پارالمپیک 2020 توکیو داشته باشیم.

 

رییس انجمن تیراندازی معلولان همچنین با اشاره به انجام رکوردگیری از تیراندازان معلول از 13 تا 16 تیر در محل فدراسیون جانبازان و معلولان اظهارکرد: پس از پایان این رکوردگیری تیراندازان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا مشخص خواهند شد.

 

وی ادامه داد: بعد از مسابقات جهانی کره و العین امارات از سوی IPC هشت تیرانداز سهمیه ورودی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا را کسب کردند، اما چون سیاست پارالمپیک اعزام مدال آوران به این بازیهاست، بعد از رکوردگیری وضعیت نفرات اعزامی مشخص خواهد شد.

 

آجرلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 نفر (3تیرانداز مرد و 9تیرانداز زن) در اردوی آمادگی به سر می‌برند که از این تعداد محمد فلاح و مهدی زمانی و در بخش زنان ساره جوانمردی، سمیرا ارم، رقیه شجاعی، سمانه کوثرمدار، زهرا غلام زاده و بخشی‌زاده جزو کسانی هستند که شانس کسب مدال را دارند. البته این که چه تعداد از این نفرات راهی بازیهای پاراآسیایی جاکارتا خواهند شد، بستگی به سیاست کمیته ملی پارالمپیک و نتایج  تیراندازان در رکوردگیری دارد.

 

وی در پایان با بیان این که تا زمان اعزام تیم به بازیهای پاراآسیایی 3 اردوی دیگر برای تیم پیش‌بینی شده است، افزود: چون مشکلات زیادی برای اعزام تیم به مسابقات برون مرزی جهت آماده‌سازی آنها برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا وجود داشت، صلاح دیدیم با برپایی اردوهای داخلی تیم را تا زمان اعزام به شرایط ایده‌ال برسانیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است