والیبالیست های معلول برای کسب سهمیه پارالمپیک به هلند رفتند

والیبالیست های معلول برای کسب سهمیه پارالمپیک به هلند رفتند

21 تیر 1397

«هادی رضایی» مدیر تیم های ملی والیبال نشسته مردان روز پنجشنبه و پیش از اعزام در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این رویداد تیم ملی زنان و مردان حضور دارند و سه تیم برتر به همراه تیم میزبان سهمیه مستقیم توکیو را کسب می کنند و اگر تیمی موفق به کسب سهمیه نشود در بازی های پاراآسیایی فرصت برای کسب سهمیه دارد.


دبیرکل کنفدراسیون والیبال نشسته آسیا درباره ترکیب تیم افزود: از 18بازیکن دعوت شده در تیم ملی 12 نفر انتخاب شدند که میانگین سنی تیم 28 سال و نیم است.


رضایی اضافه کرد: البته ترکیب تیم در جاکارتا بین 30 الی 40 درصد تغییر خواهد کرد و با میانگین سنی 24 تا 25 سال اعزام می شوند اما میانگین سنی تیم در پارالمپیک 2020 را با 28 سال و نیم حفظ خواهیم کرد.


به گفته وی، در این رویداد 16 تیم از مردان و 16 تیم از زنان حضور دارند که بوسنی، روسیه، مصر و برزیل حریفان قدرتمند والیبال نشسته مردان ایران هستند.


مدیرتیم های ملی والیبال نشسته مردان این را هم گفت که اکنون پنج هزار و 200 والیبالیست در کشور داریم که از این تعداد هزار نفر در بخش زنان و چهار هزار نفر در بخش مردان هستند و 35 درصد ورزشکاران به این رشته روی آورده اند.


سرمربی تیم ملی والیبال نشسته زنان هم در گفت و گو با ایرنا گفت: تیم والیبال نشسته زنان ایران در رقابت های قهرمانی جهانی هلند در جمع 16تیم برتر این رشته نخستین حضور خود را تجربه می کند تا با تلاش بیشتر و تثبیت توانمندی، زمینه حضور در بازی های جاکارتا را فراهم کند.


« فریبا سلیمانی» که شانس والیبال نشسته زنان برای کسب این سهمیه را بسیار پایین دانست، اضافه کرد: ملی پوشان تلاش خود را برای کسب نتیجه مطلوب در این رویداد به کار خواهند گرفت، اما این حضور برای ما جنبه تدارکاتی دارد تا با آماده سازی بهتر در اندونزی حضور یابیم.


«داوود صادق بیگدلی»، «محمد خالقی»، «مهدی بابادی»، «رمضان صالحی»، «مرتضی مهرزاد»، «مجید لشکری»، «امیرحسین کفشدار»، «میثم علیپور»، «مهرزاد مهروان»، «حسین گلستانی»، «عیسی زیراهی» ترکیب تیم ملی مردان در رقابت های جهانی هلند را تشکیل می دهند.


«معصومه زارعی براتی»، «زهرا نجاتی عارف»، «نسرین فرهادی»، «زینب ملکی دیزیجه»، «فرزانه حیدری»، «زهرا دانایی»، «بتول جعفریان»، «معصومه شجراتی»، «فاطمه جهانی»، «مهری فلاحی دریاکناری»، «بتول خلیل زاده» و «ندا پنجه باشی» هم ترکیب تیم ملی اعزامی به این رویداد هستند.

 

هفدهمین دوره رقابت های جهانی 2018 والیبال نشسته، از 24 تیر تا یکم مرداد، در هلند برگزار می شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است