فضاهای شهری برای استفاده معلولان مناسب سازی شود

فضاهای شهری برای استفاده معلولان مناسب سازی شود

23 تیر 1397

 محمد مقدوری  در جلسه ستاد مناسب سازی خراسان رضوی اظهار کرد:امروز مشکل اصلی ما در  حوزه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود و همه بدانیم در مقابل معلولان و کم توانان جامعه مسئول هستیم.

 

وی گفت: بر اساس قانون باید فضاهای موجود طی سه سال مناسب سازی شوند و در این راستا کنار بخش دولتی برای اصلاح وضعیت فضاهای موجود عمومی و شهری در مشهد، باید همه بخش ها همت کنند.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا برای سال ۹۷ اعتباری معادل ۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه استان برای این حوزه  اختصاص یافته که با سهم شهرداری به ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده و با این منابع نسبت به مناسب سازی فضاهای موجود و اصلاح آنها اقدام  خواهد شود.

 

وی افزود:بر اساس بررسی های انجام شده اقداماتی در حوزه مناسب سازی انجام شده و رتبه استان از جایگاه ۳۰ در این حوزه به جایگاه پنجم ارتقاء یافته و این تلاش ها قابل تقدیر است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم .

 

مقدوری گفت : هر چند دستگاه های اداری بر اساس قانون، بحث تکریم ارباب رجوع و میز خدمت را اجرایی کرده اند و تلاش داریم با ارائه خدمات الکترونیکی نیاز شهروندان به مراجعه مستقیم به دستگاه های دولتی کاهش یابد که این امر برای معلولان اهمیت بیشتری داردو دستگاه ها برای همان حداقل مراجعات معلولان نیز فضاسازی های مناسب را داشته باشند.

 

وی تاکید کرد:  نظام مهندسی هم باید با جدیت به موضوع وارد شده و نظارت این مجموعه در مناسب سازی  ساختمان ها برای دسترسی معلولان نیز در حوزه صدور پروانه ها و پایان کار دیده شود و می توان برای مجریان این موضوع بسته های تشویقی در نظر گرفت.

 

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:تمامی بانک ها تا پایان سال آینده مناسب سازی خواهند شد و مناسب سازی مجتمع های بین راهی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیز در دستور کار قرار دارد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است