تشکیل شورای نظارت در اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس

تشکیل شورای نظارت در اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس

26 تیر 1397

 زهرا ساعی در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، افزود: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان سال گذشته در مجلس و با حضور سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

 

وی افزود: البته در دوره‌های قبل در مجلس چنین فراکسیونی فعال بود و در حوزه معلولان اقدامات مهمی انجام داده بود.

 

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت کمیسیون مشترکی نیز شامل برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و اجتماعی شکل گرفت و این کمیسیون نیز جلسات متعددی را برای بررسی مفاد لایحه برگزار کرد.

 

ساعی افزود: قانون اشاره شده دارای ۳۴ ماده است که از مواد آن می‌توان به مواردی چون اشتغال، مسکن، درمان و ازدواج معلولان و ... اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تکلیف دارند طبق قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کنند و در صورتی که در اجرای وظایف خود در حذف این قانون سرباز بزنند و تخلف بوده و شورای ناظر در مجلس شورای اسلامی طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

 

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس افزود: متاسفانه هم اکنون فضای شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و بسیاری از بوستان‌ها و معابر شهری مناسب‌سازی شده نیستند.

 

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه‌هایی همچون اشتغال، مسکن، مناسب‌سازی معابر، درمان و ... برطرف شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است