خاطره ساز به خاطره‌ها پیوست

خاطره ساز به خاطره‌ها پیوست

یادداشتی در فراغ آقای بازیگر سیمنای ایران

26 مرداد 1397

از یک جایی به بعد هنرمندان فقط به خاطر هنرشان در ذهن­ها و دل­های مردم جا نمی­گیرند و ماندگار نمی­شوند، بلکه آنها را به واسطه ویژگی­های اخلاقی و رفتاریشان از قبیل: تأثر­گذاری در حرکت­های فرهنگی و اجتماعی، ترویج فرهنگ و الگو صحیح زندگی و حمایت از سازمان­های مردم نهاد ( سمن­ها ) تکریم می­کنند.

خبر تأسف برانگیز درگذشت عزت الله انتظامی به یادم آورد تلاش­هایی که این شخصیت برجسته هنری برای آزادی زندانیان و کسب رضایت از اولیای دم و خانواده آنها برای محکومان مجازات اعدام به عمل آورده بود.

 هر چند در این سال­های پایانی فعالیت هنریش محدود شده بود اما در عرصه اجتماعی حضوری اثر گذار داشت.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به واسطه رسالتی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت برعهده دارد، همواره شخصیت­هایی که به این جریان عنایت دارند را با وسواس بیشتری دنبال می­کند.

سال 1389 آنگاه که دوست شریف و عزیز، مهندس منصور برجیان مدیرعامل انجمن علمی و آفرینش­های هنری معلولان ابتکار برگزاری نخستین دوره جشنواره" فیلم آوا" را به رسمیت بخشید، نام استاد عزت الله انتظامی همچون ستاره­ای روشن درصدر هیأت داوران می­درخشید. وی با پذیرش سمت دبیر افتخاری این جشنواره ثابت کرد برای ورود افراد دارای معلولیت به عرصه جامعه اهمیت خاصی قائل است.

این نقل و قول از استاد انتظامی باقی­ست که گفته بود: من خاطرم هست در جشنواره قبلی از من خواسته شد، روی ویلچر در مقابل معلولان حرکت کنم، فکر می­کنم این اقدامات در ذهن ماندگار می­شود و می­تواند در فرهنگ عمومی جامعه مؤثر باشد.

در آن سال با هدایت استاد انتظامی 400 اثر همزمان با روز جهانی معلولان مورد داوری قرار گرفت و به فعالیت­های هنری عزیزان توان­یاب جهت و معنای بیشتری بخشید.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد یاد این هنرمند متعهد را گرامی داشته است برای خانواده محترمش صبر و سلامتی آرزو دارد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است