۱۱ هزار ‌معلول ژنتیکی در استان بوشهر شناسایی شد

۱۱ هزار ‌معلول ژنتیکی در استان بوشهر شناسایی شد

6 شهریور 1397

 حسن قلندری در مراسم تجلیل از دانش آموزان، مربیان و مدیران مدال‌آور مسابقات ورزشی استان  بوشهر اظهار داشت: در هر جامعه‌ای کاری مهم‌تر از کار حوزه پرورشی مدارس وجود ندارد.

 

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزشپرورش استان بوشهر گفت: با توجه به استانداردهای بین‌المللی، تنها درسی که سال گذشته در پایه دوازدهم نظام آموزشی، آموزش‌وپرورش ایران دو ساعت اضافه‌شده درس تربیت‌بدنی است.

 

 وی با اشاره به وجود تعداد 214 هزار دانش‌آموز در مدارس  استان افزود: توسعه یک روز حادث نمی‌شود کمترین زمان برای این‌که بتوانیم بروز و ظهور توسعه را در یک جامعه ببینیم 15 سال است.

 

قلندری خاطرنشان کرد: این نسل باید بزرگ شود تا تغییر سبک جامعه بتوانیم لمس کنیم ورزش و ورزش آزمایشگاهی صرفاً برای استعدادیابی و قهرمانی نیست و باید نگاه و رویکرد جامعه، مسئولان و خانواده‌ها نسبت به مدرسه عوض شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد 19 هزار معلول در استان بوشهر وجود دارد  تصریح کرد: از این تعداد معلول 11 هزار نفر از آن‌ها به خاطر اختلال ژنتیکی است و بیشترین آمار آن در شهرستان دشتی است.

 

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر تأکید کرد: تعداد 36 هزار دانش‌آموز دختر در مقاطع اول و دوم متوسطه به‌اتفاق دانشگاه علوم پزشکی تحت پوشش طرح آهن یاری و ویتامین دی قرار داده‌ایم.

 

وی افزود: دشتی یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه  آسیب‌های اجتماعی و کارگاه‌های آموزی فوق‌العاده کارکرده است و خانواده‌ها را با مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های عاطفی، مهارت‌های نه گفتن آشنا شده‌اند.

 

قلندری بابیان این‌که مهم‌ترین حوزه زندگی اجتماعی حوزه تربیت‌بدنی و سلامت دانش آموزان است افزود: دانش آموزان باید از طریق ورزش مهارت ارتباطی یاد گیرد و ارتباطات اجتماعی، سلامت آن از طریق ورزش به دست بیاید.

 

فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: برخی از پروژه‌هایی که سال‌ها در شهرستان دشتی راکد مانده بود توسط دولت تدبیر و امید به اتمام رسید که برخی از پروژه‌ها که درگذشته بدون مطالعه انجام داده بودند و اقدامات درستی انجام نگرفته بود و هنوز روی زمین‌مانده است زیرا اعتباراتی که برای اتمام آن‌ها باید هزینه شود به‌اندازه یک سال بودجه کشوراست.

 

عبدالله نادری خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی با وجود  فشارها و هجمه‌هایی که بر دولت وجود دارد هیچ بخشی از کشور را تعطیل نشد و در هفته دولت در سراسر کشور طرح‌های بسیار زیادی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: خدماتی که دولت انجام می‌دهد و میراث دار کسانی است که کشور را به امروز کشاند در فضاهای مجازی علیه دولت سخن می‌گویند این کسانی هستند که امروز گرفتاری مردم به خاطر مدیریت آن‌هاست.

 

نادری بابیان این‌که امروز باید همه به دولت کمک و مشارکت کنند  تصریحکرد: تأکید مقام معظم این است که همه باید به دولت کمک کنند و نبال آنچه که دشمن در خارج دنبال می‌کند در داخل نیز دنبال کنند و این‌ها کمک به دولت و خدمت به مردم نیست.

 

فرماندار دشتی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش دو بال همدیگرند و سبب رشد جامعه می‌شوند  بیان کرد: جامعه می‌تواند توسعه پیدا کند که در زمینه آموزش‌وپرورش تلاش کند و امروز در دنیا بزرگ‌ترین سرمایه که از نفت، گاز، پتروشیمی و ... بالاتر است تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

 

نادری با بیان اینکه مبلغ 600 میلیون تومان در حوزه ورزش دشتی تخصیص یافته گفت:  150 دانش‌آموز مدال‌آور مسابقات ورزشی در سطح استان از شهرستان دشتی است.

 

در این مراسم از 200 نفر از دانش آموزان، مربیان و مدیران مدال‌آور مسابقات ورزشی استان و کشوری شهرستان دشتی تجلیل شد.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است