مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امسال ۱۴درصد افزایش می‌یابد

مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امسال ۱۴درصد افزایش می‌یابد

10 شهریور 1397

 در مراسمی با حضور انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، رضا گروسی فرماندار البرز، وارثی مدیرکل بهزیستی، بابایی مدیرکل کار استان و جمعی از مسئولان محلی مرکز توانبخشی مراقبتی معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال در شهر صنعتی البرز افتتاح شد.

 

این مرکز با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی شده است.

 

در این مرکز ۳۱ نفر معلول پسر بالای ۱۴ سال نگهداری می شوند که با پرداخت یارانه از سوی بهزیستی زمیه ارائه خدمات به آنها فراهم شده است.

 

مستمری مددجویان امسال ۱۴ درصد افزایش می یابد

 

محسنی بندپی در مراسم افتتاح این مرکز گفت: یکی از اقدامات خوب دولت و مجلس که از سال ۹۶ آغاز شده است افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

 

وی افزود: افزایش سه تا ۵ برابری مستمری افراد مددجو از کارهای خوب است به طوری که قبلا به هر نفر ۵۳ هزار تومان پرداخت می شد و خانواده های ۵ نفره تا ۱۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند اما در حال حاضر هر فرد حدود ۱۴۵ هزار تومان و خانواده های ۵ نفره ماهانه به ۴۶۵ هزار تومان دریافتی دارند.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و درفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال هم در بودجه افزایش ۱۴ درصدی مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تصویب شده است.

 

وی اضافه کرد:برای کاهش فقر مطلق و برقراری عدالت اجتماعی ۷۵۰ هزار خانوار که تحت پوشش نبودند و  ودرامد ما کمتر از  مستمری بود پرداخت می کردیم به مرور تحت پوشش قرار می گیرند.

محسنی بندپی گفت: با افزایش مراکز خدمات بهزیستی تلاش می کنیم هیچ پشت نوبتی در دریافت خدمات توانبخشی و مراقبتی نداشته باشیم و در این زمینه به بهزیستی استان قزوین هم نگاه ویژه ای خواهیم داشت.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است