مشهد میزبان المپیک ویژه ایران

مشهد میزبان المپیک ویژه ایران

14 شهریور 1397

 این همایش از ۱۴شهریور به‌مدت دو روز در رشته‌های بوچیا، دو و میدانی، دوچرخه‌سواری و اسکیت به‌میزبانی موسسه خیریه بوستان شکوه برگزار می‌شود.

 

حمیدرضا پوریوسف، در جمع اصحاب رسانه افزود: از اهداف این رویداد می‌توان به این مهم اشاره کرد که ما می‌خواهیم افراد جامعه، به این باور برسند که توانیابان ذهنی و جسمی، حق زندگی در جامعه دارند و در وهله بعد بتوانیم، رقابتی عاطفی را میان این افراد گسترش دهیم و ملاک ما رقابت صرفا ورزشی نیست.

 

وی ادامه داد: برای این قشر از جامعه هنر و ورزش، دو ابزار ارتقا اعتماد به نفس و عزت نفس هستند و در طول برگزاری المپیک ویژه همه توانیابان پیروزند، چون توانمندی‌های خود را به منصه ظهور رسانده اند.

 

در ادامه این نشست، معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان بابیان اینکه همه کم توانان ذهنی از ۸ سال به بالا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: ۷۰ درصد استانها، عضو بازی‌های المپیک ویژه هستند.

 

مسعود فیروزی، افزود: خراسان رضوی دوسال پیش به عضویت این مسابقات درآمد، ولی در همین مدت زمان کوتاه، استقبال به اندازه‌ای بود که در حال حاضر ۳۰ نماینده در استان فعالند.

 

وی رویکرد المپیک ویژه را چند وجهی دانست و گفت: این المپیک تمرینات، الگوسازی و شادی آفرینی برای افراد توانیاب را مدنظر دارد و از همه مهمتر به خانواده توانیابان که گاه دچار مشکلاتی بیشتر از یک توانیاب هستند را مورد توجه قرار می‌دهد.

 

فیروزی با اشاره به اهمیت ورزش در حوزه توانبخشی تاکید کرد: ورزش به توانمندسازی افراد دارای معلولیت کمک می‌کند و در حقیقت برای ارتقا اعتماد به نفس و عزت نفس باید از دو ابزار هنر و ورزش استفاده کرد.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است