جراحی کاشت حلزون بدون نوبت دهی در کشور انجام می شود

جراحی کاشت حلزون بدون نوبت دهی در کشور انجام می شود

13 شهریور 1397

 محمد فرهادی  در آئین امضای تفاهم نامه بنیاد بخشش با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه به همت پزشکان و خیران 26 سال است که کاشت حلزون در کشور انجام می شود، افزود: ایران جزو نخستین کشورهایی است که در رفع این معلولیت و جراحی کاشت حلزون موفق بوده است.


وی با اشاره به وضعیت فرد ناشنوا در خانواده و جامعه گفت: در شرایط مطلوب، فردی که دچار ناشنوایی و کم شنوایی است، به مدرسه استثنایی می رود و به سختی می تواند مدارج عالی را طی کند، اما با استفاده از این تکنولوژی این مشکل حل شده و شنوایی فرد بازمی گردد.


فرهادی درباره تکنولوژی ساخت حلزون توضیح داد: اکنون بخشی از این وسیله کمک شنوایی در ایران تولید می شود و امیدواریم بخش های دیگر نیز در کشور تولید شود.


وی با اشاره به افرادی که تاکنون کاشت حلزون شده اند، افزود: اگر این افراد درمان نمی شدند، قطعا مشکلات زیادی داشتند و خانواده های آنها نیز هزینه های زیادی را باید متقبل می شدند.


فرهادی افزود: بیش از 90 درصد افرادی که ناشنوا به دنیا می آیند اگر در زمان مناسب، جراحی انجام دهند، شنوایی خود را به دست می آورند، ولی موضوع مهم این است که از تولد نوزاد ناشنوا باید پیشگیری شود.

* انجام 2 هزار و 500 جراحی کاشت حلزون در بنیاد بخشش
محمد اجل لوئیان عضو هیات امنای بنیاد بخشش با اعلام اینکه بر اساس نرخ جمعیت سالانه هزار و 500 فرد ناشنوا و کم شنوا در کشور متولد می شوند، گفت: از سال 95 که بنیاد بخشش تاسیس شده است، 2 هزار و 485 نفر از خدمات کاشت حلزون استفاده کرده و هزار و 500 نفر از خدمات پس از کاشت حلزون بهره مند شده اند و بر اساس آمار از سال 96 تاکنون دیگر کودکی به دلیل خراب شدن دستگاه حلزون، مجدد ناشنوا نشده است.

 

وی افزود: همچنین از سال 96 تاکنون آزمایش غربالگری ناشنوایی در خانواده هایی که کودک ناشنوا دارند، آغاز شده که از این طریق کمک زیادی به کاهش نوزادان ناشنوا در کشور شده است.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است