همایش بازی های المپیک ویژه ایران آغاز شد

همایش بازی های المپیک ویژه ایران آغاز شد

17 شهریور 1397

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این آیین گفت: مسابقات بر اساس مصوبه هیات رئیسه المپیک ویژه ایران امسال توسط موسسه خیریه شکوه مهر (آسایشگاه شهید بهشتی) و با هماهنگی بهزیستی این استان برپا شده است.


حمیدرضا پوریوسف: در این مسابقات شرکت کنندگان در چهار رشته ورزشی شامل دو و میدانی، بوچی، دوچرخه سواری و اسکیت پسران و دختران جداگانه رقابت می کنند.


او یاد آور شد: 425 ورزشکار معلول منتخب از سراسر کشور به مدت دو روز در این رقابت ها حضور دارند


وی ادامه داد: افزایش شادی و نشاط در بین جامعه معلولان، ارتقا توانمندی ها و استعدادیابی ورزشی از جمله اهداف برگزاری این المپیک است.


هدف از برپایی المپیک ویژه فراهم آوردن فرصتی برای تمرینات و مسابقات ورزشی در طی سال در رشته های مختلف ورزشی المپیکی برای کودکان و بزرگسالان با اختلالات ذهنی، دادن فرصت مداوم به این افراد جهت ارتقاء سلامت جسمی و به نمایش گذاشتن جرات و شجاعت، ایجاد فرصت برای تجربه لذت و شادی، فراهم آوردن موقعیت مشارکت، یادگیری مهارتها و فراهم آوردن فرصت برای دوستی با خانواده ها، دیگر ورزشکاران و جامعه است.


از آنجا که در المپیک ویژه هدف قهرمانی نیست شعار آن از زبان افراد معلول اینگونه تعیین شده است: اجازه دهید برنده شوم، اگر نمی توانم برنده شوم، اجازه دهید در مسابقه و تلاش شجاع باشم.

 

المپیک ویژه ایران از سال 1381 شکل گرفت و در همان سال بطور رسمی به عضویت المپیک ویژه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در آمد. این المپیک تاکنون توانسته علاوه بر خدمت رسانی به 20 هزار نفر افراد دارای اختلالات ذهنی و هوشی(ID) با برگزاری دوره های آموزشی داخلی و بین المللی در بازیهای منطقه ای و جهانی نیز حضور یابد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است