سومین رویداد توان‌­تِک کلید زده شد

سومین رویداد توان‌­تِک کلید زده شد

21 شهریور 1397

در پی برگزاری موفق دومین رویداد توان­‌تِک همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌­المللی الکامپ، جمعی از مسؤولان و دست‌­اندرکاران الکامپ ضمن حضور در مجتمع رعد از نزدیک با فعالیت و عملکرد این سمن آشنا شدند.

به گزارش روابط‌­عمومی مجتمع رعد، در ابتدای این مراسم شاهین طبری رئیس هیأت مدیره شرکت چارگون و عضو دائمی دبیرخانه رویداد توان‌­تِک با یادآوری ویژگی­‌های برگزاری دومین رویداد توان‌­تِک و مقایسه آن با سال قبل، افزود: 4 سال پیش با تعدادی از دوستان به کسانی فکر کردیم که جوان و با انگیزه هستند و از آنجا که بودجه کافی برای شرکت در نمایشگاه الکامپ را ندارند، پشت در می­‌مانند. برای همین، ایده الکامپ استارز در کنار الکامپ شکل گرفت و به سرعت به یکی از بخش­‌های اصلی نمایشگاه تبدیل شد.

وی افزود: سال گذشته هم به اتفاق دوستان آشنا با افراد دارای معلولیت به چگونگی برقراری ارتباط و تعامل بیشتر توان­‌یابان با فضای مجازی فکر کردیم و با حمایت مجتمع رعد تلاش کردیم این مفاهیم را به هم نزدیک کنیم تا توانایی­ آنها را به جامعه معرفی شود. با کمک‌­های بی­دریغ مدیرعامل و همکاران خیریه رعد، ایده برگزاری رویداد توان‌­تِک خیلی سریع به اجرا گذاشته شد و آثار مثبتی به بار آورد. شرکت رویداد توان‌­تِک در الکامپ امسال با آگاهی به مشکلاتی از قبیل: محدودیت فضا، بسته بودن دست مجریان، اجرا در محیطی ناآشنا و تصمیم­‌گیری در شرایط عدم قطعیت، تصمیم­‌گیری شد و پس از برگزاری به دوستانی که فکر می‌­کردند توان­‌تِک یک برنامه نیکوکارانه و خیریه است، یادآوری کرد که توان‌­تِک چه آثار مهمی برجا گذاشته که یکی از آنها موفقیت توان‌­یابان در کسب مشاغل و فرصت­‌های جدید شغلی است و آرزو من ادامه این حرکت برای سال­‌های آینده است.

آرش برهمند سردبیر ماهنامه پیوست و مسؤول نمایشگاه الکامپ استارز با اشاره به آمادگی مناسب غرفه توان‌­تِک برای شرکت در این رویداد فنآورانه، افزود: طراحی غرفه توان‌­تِک به قدری حرفه‌­ای بود که هرگز تداعی جمع‌­آوری کمک و فعالیت‌­های خیرخواهانه نمی­‌کرد، بلکه به گونه‌­ای بود که بیانگر مطالبه‌­گری و ایجاد ارتباط با صاحبان کسب و کارهای فضای مجازی برای توان­‌یابان بود.

محمدباقر اثنی‌­عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای کشور با ذکر تاریخچه کوتاهی از شکل­‌گیری الکامپ استارز، افزود: سال 1394 با همفکری چند نفر از دوستان حرکت الکامپ استارز آغاز شد و امسال این بخش با مدیریت آرش برهمند در 5 سالن،  فضایی بالغ 6600 متر مربع در اختیار داشت و تعداد 400 استارت­آپ را در کنار هم جای داد.

وی افزود: از آنجا که الکامپ یک رویداد تجاری است، هرگز در پی سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم نیستیم، بلکه هدف اصلی، ایجاد رونق اقتصادی و توسعه کسب و کارهای تجارت الکترونیک است تا در پی فراهم آوردن چنین فضایی، جوانان توان‌­یاب با انگیزه­‌ای همچون وحید رجب­‌لو و  بابک حیدری به موفقیت‌­های شغلی دست پیدا کنند و به کارآفرینی مولد در جامعه تبدیل شوند.

در ادامه رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌­ای کشور با یادوری تبدیل شدن توان‌­تِک به یکی از بخش‌­های الکامپ استارز در سال­‌های بعد، افزود: باید تلاش­ ما در جهت گسترش پوشش رویداد توان‌­تِک به دیگر استان‌­ها و شهرستان‌­ها باشد تا    فرصت‌­های برابری را در اختیار افرادی با توانایی‌­های متفاوت قرار دهیم.

منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد ضمن تشکر از تمام اشخاصی که در هر جایگاه و مسؤولیتی به برگزاری رویداد توان­‌تِک کمک کردند، افزود: حضور استارت آپ‌­هایی که توسط توان­‌یابان اداره می­شود یا برای افراد دارای معلولیت خدمات خاصی در نظر گرفته است در کنار استارت­ آپ­‌های موفق و معتبر و شرکت‌­های بزرگ فناوری اطلاعات در نوع خود حرکتی جدید و الهام‌­بخش محسوب می‌­شود و علاوه برا افزایش انگیزه دوستان توان­‌یاب به تغییر نگرش جامعه و شناخت استعداد­ها و  توانایی‌­های این گروه از شهروندان منتهی می‌­شود.

مدیر عامل رعد در ادامه افزود: امیدوارم در سال آینده این امکان فراهم شود تا به استارت آپ‌­های حوزه معلولان در میان دیگر شرکت­‌کنندگان غرفه واگذار شود تا با این کار ضمینه حضور مؤثر توان­‌یابان در جامعه بیشتر فراهم شود.

در قسمتی از این مراسم ریحانه وحیدیان مسؤول اجرایی دبیرخانه نمایشگاه الکامپ، دکتر جعفر محمدی مشاور آوردگاه سرمایه، ابراهیم زرگران مسؤول اجرایی الکامپ و فرید خواهشی مشاور الکامپ پیچ، نقطه نظرات خود را در خصوص برگزاری رویداد توان‌­تِک مطرح کردند و سپس از حضار با اهدا لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

در پایان این نشست شرکت­‌کنندگان از کلاس‌­های آموزشی و کارگاه­‌های هنری و مهارتی مجتمع را بازدید کردند.   

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است