سرپرست کاروان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا: هدف، تثبیت جایگاه چهارمی است

سرپرست کاروان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا: هدف، تثبیت جایگاه چهارمی است

24 شهریور 1397

سرپرست کاروان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا با تاکید بر شانس بالای مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در جاکارتا از تثبیت جایگاه چهارمی ایران در مسابقات پاراآسیایی خبر داد.

 

هادی رضایی در خصوص ورزشکاران خراسانی حاضر در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا اظهارکرد: ۲۱ نفر در قالب ورزشکار، مربی، همراه و داور از خراسان رضوی در کاروان پاراآسیایی ایران حضور دارند که ۱۲ نفر در بخش اقایان و ۹ نفر در بخش بانوان حضور دارند.

 

وی در خصوص شانس مدال‌آوری ورزشکاران خراسانی حاضر در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا عنوان‌کرد: به جرات می‌توان گفت که تمامی ورزشکاران اعزامی به جاکارتا از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردارند، زیرا کاروان پاراآسیایی ایثار بر مبنای مدال‌آوری انتخاب شده و هر ورزشکاری که در رنک مدال قرار داشته دعوت شده‌است. البته رشته بوچیا از این قاعده مستثنا است، زیرا به دلیل وجود معلولیت شدید در این رشته، با هدف ایجاد انگیزه و حمایت از این ورزشکاران برای مسابقات انتخاب شده‌اند.

 

سرپرست کاروان پاراآسیایی جاکارتا درخصوص جایگاه ایران در رنک مدال‌آوری مسابقات پاراآسیایی جاکارتا خاطرنشان‌کرد: در مسابقات آسیایی سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در جایگاه چهارم قرارگرفتیم. در جاکارتا نیز قصد داریم همین جایگاه را حفظ کنیم. جایگاه سومی دور از دسترس نیست ولی کمی دشوار به‌نظر می‌رسد.

 

رییس هیات جانبازان و معلولین خراسان رضوی در رابطه با شانس کسب مدال در رشته‌های تیمی در مسابقات آسیایی یادآورشد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد حذف فوتبال ۵ نفره و ۷ نفره در این سری از مسابقات است. ایران در دوره قبل در این دو رشته صاحب مدال شد. از سوی دیگر در بخش انفرادی مانند دوومیدانی، وزنه‌برداری و تیروکمان و در بخش تیمی مانند والیبال نشسته و بسکتبال در بخش اقایان شانس مدال طلا داریم.

 

وی افزود: همچنین در والیبال نشسته و بسکتبال در بخش بانوان نیز شانس نایب‌قهرمانی و سومی داریم. در ورزش ضمانتی برای کسب مدال طلا وجود ندارد. محمد دانشور قهرمان دوره قبل مسابقات آسیایی و حسن تفتیان با وجود هزینه‌های فراوان از کسب مدال بازماندند. بااین‌وجود ما از شانس بالایی برای کسب مدال برخورداریم هرچند در استان هیچ کمکی به ما نشده‌است.

 

رضایی تصریح‌کرد: در والیبال نشسته جوان‌گرایی کرده و سه جوان ۱۹ ساله را جایگزین قدمی‌های تیم کرده‌ایم. وزارت ورزش و جوانان نیز همانند ورزشکاران سالم ایران به پاراآسیایی‌ها به ازای مدال طلا ۱۶۰ سکه بهارآزادی وعده داده‌شده‌است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است