کتاب های درسی مدارس استثنایی به موقع توزیع شد

کتاب های درسی مدارس استثنایی به موقع توزیع شد

24 شهریور 1397

 مجید قدمی همچنین با اشاره به اینکه 170 مدرسه از مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است، ادامه داد: اکنون نیز چند پروژه خیرساز در استان های مختلف در حال ساخت است و علاوه بر این خیرین در تجهیز مدارس استثنایی مشارکت دارند.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 150 هزار دانش‌آموز معلول در سال تحصیلی جدید وارد مدارس می‌شوند، ادامه داد: این دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را در بیش از یک هزار و 570 مدرسه استثنایی آغاز خواهند کرد.


قدمی با بیان این نکته که از بین 150 هزار دانش‌آموز استثنایی 65 هزار نفر در سیستم تلفیقی حضور می‌یابند، تصریح کرد: بقیه دانش‌آموزان نیز در مدارس خاص در هفت گروه ناشنوا، کم‌توان ذهنی، نابینا، معلولان دارای اختلالات عاطفی - رفتاری، جسمی - حرکتی، اختلالات یادگیری، نابینا و چند معلولیتی تحصیل خواهند کرد.


وی به برگزاری 60 دوره تخصصی برای معلمان دانش‌آموزان استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: معلمان دانش‌آموزان استثنایی در کنار عشق و علاقه باید از لحاظ علمی نیز به‌روز باشند.


اکنون هزار و 560 مدرسه استثنایی، ۲۵ مدرسه شبانه روزی و ۴۴۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری داریم که ۱۳۹ مرکز آن غیر دولتی است.

 

تعداد دانش آموزان مدارس خاص در سال تحصیلی گذشته ۷۵ هزار و ۲۵۷ نفر بود که از این تعداد ۷ هزار و ۴۰۲ نفر کم توان ذهنی و ۲۳۱ نفر اوتیسم هستند که در مدارس خاص تحصیل می کنند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است