محرومیت ناشنوایان یزدی از داشتن سرانه ورزشی

محرومیت ناشنوایان یزدی از داشتن سرانه ورزشی

9 مهر 1397

رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان یزد با اشاره به این که ناشنوایان یزدی از داشتن سرانه ورزشی مختص خود محروم هستند، گفت: متاسفانه خیرین استان یزد نیز کمترین توجه را به نیازهای ورزشکاران ناشنوا دارند.

 

«علی‌اکبر حدادی»  با اشاره به عدم وجود سرانه ورزشی ویژه ناشنوایان در  استان، اظهار کرد: متاسفانه جامعه ناشنوایان به رغم درگیری با یکی از بدترین نوع معلولیت‌ها، از مظلوم‌ترین معلولان در جامعه محسوب می‌شوند چرا که همیشه مورد بی‌توجهی مسئولان قرار دارند.

 

وی ارتقای جایگاه ورزش ناشنوایان استان یزد طی دو سال اخیر از رتبه سی‌ویکم به دهم را بسیار قابل توجه دانست و تاکید  کرد: تلاش ورزشکاران ناشنوای استان منجر به اخذ این جایگاه شده و این در حالی است که تاکنون هیچ گونه سرانه ورزشی اختصاصی در استان برای آنها در نظر گرفته نشده است.

 

رییس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان ادامه داد: 18 رشته ورزشی برای این جامعه ورزشی در استان تعریف شده که در اکثر این رشته‌ها، ورزشکاران ناشنوای استان صدرنشین رقابت‌هایی ملی و حتی بعضاً فراملی هستند .

 

این مسئول با انتقاد از نادیده شدن ناشنوایان استان، گفت: این قشر ضعیف هر چند یکی از اقشار مهم و افتخارآفرین استان در رشته‌های مختلف ورزشی محسوب می‌شوند اما کمتر مورد حمایت مسئولان قرار دارند و حمایت‌های مادی و معنوی مردم کمتر شامل حال آنها می‌شود .

 

وی رفع نیازهای جامعه ورزشی ناشنوایان استان به داشتن تجهیزات و سالن‌های ورزشی مناسب و استاندارد را مستلزم حمایت‌های خیریین دانست و تصریح کرد: متاسفانه در استان یزد خیرین کمتر این معلولان را حمایت می‌کنند.

 

حدادی در پایان با اشاره به این که ناشنوایان نه زبانی برای گفتن سخن و نه گوشی برای شنیدن آن دارند، گفت: این افراد که در جامعه حضور دارند و به ظاهر هیچ حرفی نیز برای گفتن ندارند، به شذت نیازمند حمایت هستند.

 

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است