چهارمین نمایشگاه ارائه تجهیزات کمک توانبخشی برای بازتوانی افراد دارای معلولیت برگزار می شود

چهارمین نمایشگاه ارائه تجهیزات کمک توانبخشی برای بازتوانی افراد دارای معلولیت برگزار می شود

12 مهر 1397
 
به گزارش خبر نگار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، این نمایشگاه یک فرصت طلایی برای شناخت ظرفیت کشور در ارائه خدمات تخصصی توانبخشی افراد دارای معلولیت است که امسال برای چهارمین سال متوالی از یازدهم تا چهاردهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران دایر می شود.
 کتایون حقیقی مسئول واحد توانبخشی مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و یکی از مسئولین حاضر در غرفه رعد درباره حضور این مجتمع در نمایشگاه توانبخشی می‌گویند: این نمایشگاه با همکاری هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی ایران مرکز ضایعات نخاعی جانبازان سازمان بهزیستی کشور و سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می گردد. تعدادی شرکتها و ngoهای مرتبط با افراد دارای معلولیت هم در این نمایشگاه حاضر هستند. هدف حضور این انجمن ها بیشتر فرهنگی است. شرکت هایی که تولیدات توانبخشی دارند؛ مثل ویلچر و اندام مصنوعی بعلاوه شرکت های دانش بنیان که وسایل کمکی تولید میکنند هم حضور دارند. مجتمع رعد امسال در قالب ارائه معرفی خدمات مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و حضور کارشناسی در غرفه رعد از تیم توانبخشی مجتمع جهت ارائه مشاوره به افرادی که از غرفه بازدید می‌کنند فعالیت دارد. زیرا اقشار مختلفی به خصوص از افراد دارای معلولیت در این نمایشگاه بازدید میکنند. همچنین یکی از افرادی که با رعد همکاری دارند در غرفه حاضر هستند که به بازدیدکنندگان جهت تعمیرات ویلچر و سایر وسایل توانبخشی و یا جهت ارائه اطلاعات در این زمینه به بازدید کنندگان خدمات ارائه کنند. سایر واحدهای رعد مثل واحد se هم حضور دارند. از مجموعه فعالیت‌های گوناگون مجتمع رعد کلیپ‌هایی تهیه شده که در غرفه پخش می شود. از اهداف حضور ما در این نمایشگاه آگاهی رسانی به افراد است. زیرا ممکن است فردی فرزند دارای معلولیت داشته باشد و یا به تازگی دچار معلولیت شده باشد اما با خدمات موجود در رعد آشنا نباشد. همچنین خود ما با بازدید از سایر غرفه‌ها با تجهیزات جدید آشنا می شویم تا بتوانیم در رعد برای کارآموزان شرایط بهتری را فراهم کنیم یا با توجه به تجربیاتی که از حضور افراد دارای معلولیت و نیازهایشان در مجتمع کسب کردیم می‌توانیم به شرکت‌های سازنده پیشنهاداتی برای بهبود کیفیت و رفع نواقص لوازم و وسایل توانبخشی ارائه دهیم.
 لیلا داداشیان مسئول واحد خود اشتغالی مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد و مسئول غرفه در نمایشگاه نیز از دلایل و اهداف حضور رعد در نمایشگاه گفت و به این نکته اذعان کرد که انجمن هایی مثل رعد نیاز روز جامعه هدف را به خوبی می داند و می تواند خدمات مناسب را به سمت این جامعه هدایت کند 
 رعد در نمایشگاه حاضر می شود تا نتایج و آثار پیاده سازی روش اشتغال حمایت شده را در طول دو سال گذشته در رعد بیان کند. موضوعی که ما به آن اعتقاد داریم که همان برابری حقوق افراد دارای معلولیت و پذیرفته شدن این افراد به عنوان شهروند عادی در جامعه است را به عنوان مطالبه گر از سازمان‌هایی که وظیفه آنها دادن خدمات به این جامعه است پیگیری می کنیم و همچنین سایر توانایی های این حوزه را نشان می‌دهیم.
 از جمله کارهایی که ما انجام دادیم مثل فعالیت‌هایی در قالب دو رویداد بزرگ توان تک که هدف برگزاری آن نشان دادن توانایی افراد دارای معلولیت در حوزه فناوری دیجیتال و تشویق و ترغیب استفاده از توان صنایع و استارتاپ‌ها و کسب و کارهای موجود در حوزه دیجیتال برای خدمات رسانی به این جامعه بوده همچنین از جمله حقوق شهروندی که ما دوست داریم در نمایشگاه روی آن توجه داشته باشیم مناسب سازی است
در حال حاضر اکثر کسب و کارها همه در یک فضای فیزیکی حضور دارند برای همین باید در زمینه مناسب سازی به افراد جامعه آگاهی داد.
اهداف دیگر ما خارج کردن بچه ها از چارچوب رعد و تلفیقی کردن محیط است چون ما اعتقاد نداریم که این افراد باید ایزوله شوند و درجهت تغییر نگرش حرکت می کنیم. 
از هر کدام از واحدهای توانبخشی و اشتغال و از گروه شورای کارآموزان یک نماینده هر روز در نمایشگاه حضور دارد.
شورای کارآموزان علاوه بر اینکه با افرادی که به ما مراجعه می‌کنند یا صنایعی که آنجا حضور دارند تعامل خواهند داشت برای نشان دادن خواسته‌های افراد این جامعه در نمایشگاه حاضر می‌شوند و اطلاعات و تجارب را رد و بدل می کنند.
در بحث اشتغال عزیزانی که در ارتباط با افراد دارای معلولیت می باشند و نیاز به کار دارند در نمایشگاه متوجه می‌شوند که مرکز اشتغال رعد می تواند به آنها کمک کند. در حوزه توانبخشی با سابقه طولانی که  در این باره داریم، تیم توانبخشی حاضر در نمایشگاه از طرف مجتمع به افرادی که مراجعه می نمایند کمک می‌کند به سطحی از آگاهی که شاید به آن دسترسی نداشتند، برسند؛ مثل چگونگی استفاده از واکر و ویلچر و حل مشکلاتی که با آن دارند.
 ما خیلی تمایل داریم یکی از استارتاپ هایی که در حوزه معلولیت فعالیت دارند در کنار ما حضور داشته باشند.
تا ملموس‌تر کاربرد حوزه دیجیتال در خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت را نشان دهیم.
 امیدواریم که این عزیزان با توجه به اینکه از آنها دعوت به عمل آمده خودشان را به ما برسانند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است