بسیاری از پارک‌ها و خیابان‌های گناباد معلول‌آفرین است

بسیاری از پارک‌ها و خیابان‌های گناباد معلول‌آفرین است

24 مهر 1397

ئیس شورای اسلامی شهر گناباد گفت: هنوز بسیاری از پارک‌ها و خیابان‌های این شهر برای عبور معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب‌سازی نشده و در بعضی از جاها، معلول آفرین نیز است که باید برای آن‌ها طرح‌های ترافیکی لحاظ شود.

 

سیدحسین پورهاشمی  با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر همه پارک‌ها و خیابان‌ها از این نظر امن و ایمن شده و در واقع مناسب سازی شود حداقل شاهد اضافه شدن معلولی به جامعه معلولین نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط شهرداری گناباد در خصوص مناسب سازی محیط شهری، تصریح کرد: اقدامات زیادی توسط شهرداری انجام یافته اما در بحث مناسب سازی برای رسیدن به شهر ایده آل، بسیار فاصله داریم.

 

رئیس هیئت مدیره مؤسسه جامعه معلولین و نابینایان آشیان مهر گناباد ادامه داد: امکان عبور و مرور راحت معلولان، جانبازان و سالمندان در بسیاری از ادارات گناباد به دلیل عدم اجرای مناسب سازی وجود نداشته و حتی دسترسی این اقشار به مدیر آن اداره نیز فراهم نیست.

 

اختصاص 500 میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی در گناباد

پورهاشمی اضافه کرد: در جلسه‌ای با مهندس مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برای بحث مناسب سازی محیط شهری مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار به چهار شهر گناباد، کاشمر، فریمان و طرقبه اختصاص داده شده که یکی از خیابان‌های بزرگ این شهرها به عنوان پایلوت از همه نظر مناسب‌سازی شود.

 

وی افزود: در قالب این طرح همه نقاط، پیاده‌روها، پارک‌ها، چهارراه‌ها، سرعت‌گیرها، خط‌های عابر پیاده و فضاهای اطراف نظیر عابربانک‌ها باید برای استفاده معلولان، نابینایان، جانبازان و سالمندان مناسب‌سازی شود که در گناباد مشاور آن نیز تعیین شده و خیابان حدفاصل میدان آزادگان تا میدان حمزه شهر به طور کامل مناسب‌سازی خواهد شد.

 

پورهاشمی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شده که برای دستگاه‌هایی نظیر فرمانداری و شهرداری یک مبلغی برای نصب آسانسور در نظر گرفته شده و در ادارات نیز حتی المقدور معاون در طبقه پائین مستقر شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر گناباد عنوان کرد: از معلولان، جانبازان و صاحب نظران این حوزه خواهشمندیم اگر طرح یا پیشنهادی دارند با حضور در شهرداری و یا شورای اسلامی شهر، نظرات کارشناسی خود را جهت اجرای بهتر این طرح ارائه کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است