تمرینات گلبال برای کسب سهمیه پارالمپیک اواخرآبان آغاز می شود

تمرینات گلبال برای کسب سهمیه پارالمپیک اواخرآبان آغاز می شود

29 مهر 1397

علی اصغر هادیزاده : گلبالیست ها بعد از حضور در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نیاز به استراحت دارند و پس از آن با تایید برنامه های آماده سازی، این اردوها آغاز می شود تا هر دو تیم ملی گلبال زنان و مردان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان و کسب سهمیه المپیک آماده شوند.


مسابقات قهرمانی جهان آمریکا – انتخابی پارالمپیک 2020 توکیو و قهرمانی آسیا – انتخابی پارالمپیک به ترتیب تیرماه و شهریور ماه 98 برگزار می شوند .


هادیزاده در پاسخ به پرسش که اگر فدراسیون هزینه و برنامه های یکسانی برای تیم های زنان و مردان دارد، چرا تیم گلبال زنان به برخی رویدادهای جهانی یا تورنمنت های بین المللی اعزام نمی شود، گفت: گلبال زنان برای اعزام به رویداد های جهانی با معضلی به نام گلبال رژیم اشغالگر قدس مواجه است که با توجه به امکان رویارویی با این تیم اعزام گلبال زنان کشور و هزینه های هنگفت و سنگین آن امکان پذیر نیست.


هایزاده افزود: تیم گلبال زنان رژیم اشغالگر بسیار قوی است و عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد و در بسیاری از مسابقات و تورنمنت های جهانی حضور می یابد. به همین دلیل ما برای حضور زنان در چنین رویدادهایی باید کاملا همه چیز را بررسی کنیم؛ زیرا یک تصمیم اشتباه می تواند منجر به محرومیت کل گلبال کشور شود.



** رشد 120 درصدی زنان نابینا و کم بینا در بازی های پاراآسیایی جاکارتا
نایب رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت: چهار سال پیش زنان نابینا با هفت ورزشکار در دو رشته دوومیدانی و گلبال در بازی های پاراآسیایی اینچئون شرکت کردند؛ اما در این دوره 17 ورزشکار زن در سه رشته گلبال، دوومیدانی و شطرنج راهی جاکارتا شدند و نتایج و مدال های خوبی نیز برای کشور کسب کردند.



** قهرمانی کشور و انتخابی تیم های ملی آذر ماه برگزار می شود
هادیزاده ادامه داد: رقابت های قهرمانی کشور دوومیدانی اوایل آذر ماه در دو بخش زنان و مردان و سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود و برترین ها به اردوهای آماده سازی تیم ملی که عموما غیر متمرکز است، دعوت خواهند شد.


وی افزود: مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان تیرماه سال 98 به میزبانی سوئیس برگزار می شود و کشور امارات و شهر دبی نیز میزبان مسابقات دوومیدانی بزرگسالان جهان است که آبان ماه سال آینده برگزار می شود.


نایب رئیس فدراسیون نابینایان گفت: هر استان مجاز است 20 ورزشکار برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان معرفی کند که براساس پیش بینی ها به نظر می رسد، این رقابت ها با حضور 370 ورزشکار شامل 200 زن و 170 مرد برگزار شود.



**پرتغال میزبان مسابقات جهانی جودو و انتخابی پارالمپیک توکیو
هادیزاده گفت: اردوهای آماده سازی تیم ملی جودو از اواخر مهرماه شروع می شود تا تیم خود را برای مسابقات جهانی جودو و انتخابی پارالمپیک توکیو آماده کند.


وی تصریح کرد: واقعیت انکار ناپذیر این است که اگر ما بخواهیم در پارالمپیک توکیو عملکرد موفقی داشته باشیم باید برنامه های آماده سازی خود را در همه رشته های المپیکی از هم اکنون آغاز کنیم و یکی از نخستین گام های ما در این مسیر، جشنواره جام فجر است.


به گفته هادیزاده جشنواره فجر فرصت خوبی برای استعدادیابی ورزشکاران نابینا در رشته های مختلف و نیز انتخاب برترین ها برای اردوی تیم ملی است تا برنامه تمرینات و اعزام ها به منظور حضور قدرتمند ورزشکاران رشته های مختلف پارالمپیکی اجرایی شود.

 

وی افزود: رقابت های جشنواره فجر با حضور بیش از 2 هزار تن برگزار می شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است