تامین هزینه های ورزش معلولان مشارکت دولت را می طلبد

تامین هزینه های ورزش معلولان مشارکت دولت را می طلبد

7 آبان 1397

 حمید علی صمیمی، در مجمع سالانه و عادی هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان زنجان افزود: در کنار حمایت های مردمی، لازم است دولت نیز مشارکت بهتر و بیشتری در حمایت از ورزش جانبازان و معلولان داشته باشد.


وی اظهار داشت: فدراسیون تلاش زیاد می کند تا سهم بیشتری از محل اعتبارات مربوط به 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولان بدست آورد، باید از وجود دستگاههای همکار از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استثنایی، نیز بیشتر در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولان استفاده کرد.


صمیمی با بیان اینکه پیشبرد اهداف و رشد، توسعه و شکوفایی ورزش های جانبازان و معلولان نیازمند حمایت و مساعدت و همکاری های مضاعف است، خاطرنشان کرد: بحث سلامت در افراد جانباز و معلول ورزشکار مدنظر است و در واقع ورزش آنها را به سمت سلامتی و توانمندی سوق می دهد تا به رغم محدودیت های جسمی - حرکتی، بتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.


رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: این ورزشکاران با حضور در میادین برون مرزی باکسب موفقیت و پیروزی برای ایران فخرآفرینی های زیادی کرده اند و باعث شده اند تا پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزار درآمده و سرود کشورمان در اقصی نقاط جهان طنین انداز شود.


صمیمی تاکید کرد : ورزش جانبازان و معلولان، ورزشکاران و قهرمانان ارزنده و شایسته ای دارد و با وجود معلولیت های مختلف کارنامه خوب و درخشانی را در مسابقات برون مرزی داشته اند که این روند همچنان ادامه دارد.


وی، تهیه و تامین تجهیزات ورزش جانبازان و معلولان را مهم خواند و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات ارزی، در خرید و واردات تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم ولی فدراسیون تلاش خود را برای تامین بخشی از این تجهیزات بکار گرفته است.


صمیمی ادامه داد: وزنه دیسک در داخل کشور ساخته می شود و حال نیز در مرحله آزمایش ساخت نیزه از سوی شرکت های دانش بنیان داخل هستیم، برای تولید ویلچر و همچنین رمپ بوچیا، نیز تلاش می شود و این توان در دانشمندان ایران است که با تکیه بر دانش بومی، کارهایی بزرگ انجام دهند.


وی هزینه تامین رمپ بوچیا از کشورهای خارجی را نیازمند 2 هزار دلار هزینه ذکر کرد و افزود: حدود یک هزار و 600 ورزشکار در ورزش بوچیا فعال هستند که اگر مشکل توپ و رمپ، برطرف شود به حتم برای کشور فخرآفرین خواهند شد.

 

صمیمی به مسابقات 2018 جاکارتا اشاره و خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایران در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا درخشیدند و ورزشکاران جانباز و معلول زنجان توانستند 6 نشان برنز و 2 نشان طلا به دست آورند که این حاصل تلاش و فعالیت است.
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است