۱۰۰ درصد نوزادان کردستانی غربالگری شنوایی شدند

۱۰۰ درصد نوزادان کردستانی غربالگری شنوایی شدند

9 آبان 1397

باقر کرمی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال غربالگری شنوایی نوزادان به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده است، اظهارداشت: سال گذشته ۲۸ هزار و ۶۱۲ نوزاد شیرخوار زیر پوشش طرح قرار گرفتند که ۵۳ نفر از این تعداد مشکل شنوایی داشتند.

 

وی افزود: سال گذشته هشت نفر از کودکان شناسایی شده در طرح غربالگری شنوایی با انجام عمل جراحی کاشت حلزون با هزینه حدود ۴۰۰ میلیون ریالی برای هر نفر از ناشنوایی مطلق آنها پیشگیری شد.

 

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی گذشته تنها برای نوزادان اجباری بود، اما امسال این طرح گسترده تر شده و کودکان سه تا پنج سال نیز زیر پوشش اجرای آن قرار می گیرند.

 

کرمی با بیان اینکه غربالگری شنوایی این کودکان، پارسال به صورت آزمایشی در مرکز استان انجام شد، یادآور شد: این طرح امسال در کل استان اجرا می شود و کردستان جزو ۱۰ استان کشور است که طرح را به تمام شهرستان ها تعمیم داده است.

 

وی تعیین وضعیت شنوایی، معلولیت یا اثرات تخریبی ناشی از افت شنوایی و شکل افت شنوایی در گوش ها را از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام کرد و بیان کرد: هزینه اجرای این طرح در استان برای هر کودک ۱۰۰ هزار ریال است.

 

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه اجرای این طرح برای کودکان بی بضاعت به صورت رایگان انجام می شود، گفت: بهزیستی استان کردستان در سال های اخیر بالاترین پوشش را در طرح غربالگری شنوایی نوزادان داشته و امید می رود در میان کودکان نیز این روند ادامه یابد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است