زیرساخت های ورزش ناشنوایان مطلوب نیست

زیرساخت های ورزش ناشنوایان مطلوب نیست

13 آبان 1397

مهران تیشه گران در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات ناشنوایان استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به محدود بودن ورزشکاران ناشنوا، استعدادیابی در رشته های ورزشی ناشنوایان با همکاری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام می شود.


وی با بیان این که مشکلی در حوزه استعدادیابی رشته های ورزشی ناشنوایان وجود ندارد، تصریح کرد: کارشناسان این فدراسیون در مدرسه های سراسر کشور حضور یافته و ظرفیت های جوان و نوجوان را در رشته های مختلف ورزشی شناسایی می کنند.


تیشه گران بیان کرد: ورزشکاران ناشنوای کشور در رشته های رزمی مانند تکواندو، کاراته و جودو همواره جزو سه تیم برتر جهان بودند.


وی با اشاره به توانایی بالای ورزشکاران ناشنوای کشور ادامه داد: شرایط ورزشکاران در بحث قهرمانی مطلوب است و ورزشکاران ناشنوا در رشته های مختلف در عرصه های بین المللی و آسیایی مقام های برتر این رقابت ها را کسب کردند که با افزایش حمایت ها، انگیزه آنان نیز بیشتر می شود.


تیشه گران به برنامه های پیش روی فدراسیون ناشنوایان کشور اشاره و خاطر نشان کرد: تمرکز و برنامه ریزی های این فدراسیون برای رقابت های آسیایی آبان ماه سال 98 در هنگ کنگ به منظور مدال آوری بیشتر است.


وی افزود: به احتمال قوی، برگزاری اردوها برای کسب آمادگی در رقابت های آسیایی از 2 ماه آینده در 13 رشته ورزشی آغاز می شود.


دبیر فدراسیون ناشنوایان کشور با اشاره به این که رقابت های قهرمانی آسیایی فوتسال 2 ماه آینده به میزبانی تایلند برگزار می شود، یادآور شد: اردوی تیم فوتسال ناشنوایان کشور از هفته آینده برای کسب آمادگی در این رقابت ها آغاز می شود.


 حدود هشت هزار ناشنوا در رشته های مختلف ورزشی به صورت سازمان یافته در کشور مشغول به فعالیت هستند.

 

در مجمع انتخاباتی هیات ناشنوایان استان سمنان، سمیه میراج با کسب 10 رای به مدت چهار سال رئیس هیات ناشنوایان این استان شد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است