بانک اطلاعاتی کودکان دارای معلولیت ایجاد می شود

بانک اطلاعاتی کودکان دارای معلولیت ایجاد می شود

1 آذر 1397

 محمد شریعتمداری  در نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت در سالن تلاش افزود: اولویت ما برای کودکان، توانمندسازی و توجه به مسائل آموزشی آنان است؛ بنابراین کارهای مشترکی را با آموزش و پرورش در این زمینه آغاز کرده ایم.


وی ادامه داد: برای پیشگیری از تولد کودک دارای معلولیت و غربالگری ژنتیکی نیز فرم هایی طراحی شده است که در اختیار زوج های جوان قرار داده می شود تا با دقت بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.


شریعتمداری با اشاره به تولد 25 هزار کودک معلول در سال گفت: این کودکان بیشتر حاصل ازدواج های نامناسب هستند که با غربالگری ژنتیکی در تلاش هستیم از تولد آنها پیشگیری کنیم.

* ساخت ابزارهای توانمندسازی معلولان در شرکت های دانش بنیان
وزیر رفاه به افراد دارای معلولیت وعده داد که بدون حضور آنان تصمیمی در حوزه معلولیت گرفته نشود و تاکید کرد: جامعه دارای معلولیت می تواند در آینده ما را در تصمیم گیری ها همراهی کند.


شریعتمداری افزود: همچنین استفاده از تکنولوژی روز برای توانمندسازی معلولان در دستورکار بهزیستی قرار گرفته است که در سال جاری مقدمات آن فراهم می شود و در سال آینده اجرایی خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی برای تقویت فرآیند توانبخشی در شرکت های دانش بنیان ساخته شده است و در اختیار آنان قرار می گیرد.


شریعتمداری در ادامه به نقش دولت در برنامه های حمایتی اشاره کرد و گفت: نقش دولت مداخله گر به تدریج به دولت تسهیل گر و تنظیم گر تبدیل خواهد شد.


وزیر رفاه یادآور شد: در برخی حوزه ها در زمینه معلولیت عقب هستیم؛ به طور مثال معماری شهری به گونه ای است که فرصت های استفاده معلولان جسمی را از مواهب شهری گرفته و امید است با همکاری شهرداری این مسائل برطرف شود.


شریعتمداری در ادامه درباره اینکه چرا قانون جامع حمایت از معلولان اجرایی نشده است، گفت: این قانون به تازگی تصویب شده است و آیین نامه های اجرایی مختلفی دارد و باید به تصویب هیات وزیران برسد.

 

وی یادآور شد: قانون جامع حمایت از معلولان مراحل مختلفی را طی کرده و طی این مدت به طور جدی پیگیری شده است.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است