500 هزار نفر به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شد

500 هزار نفر به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شد

12 آذر 1397

 حسین نحوی نژاد  در همایش روز جهانی معلولان در سالن اندیشه حوزه هنری افزود: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت با تاکیدات رئیس جمهوری و پیگیری‌های رئیس سازمان بهزیستی کشور روی زمین نخواهد ماند؛ زیرا دولت هفت هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار برای تحت پوشش گرفتن پشت‌نوبتی‌های بهزیستی و کمیته امداد و ورود آنها به چرخه حمایتی تخصیص داده است.


وی تصریح کرد: البته 160 هزار تومان مستمری مبلغ زیادی نیست اما افزایش آن از 50 هزار تومان به این رقم بارقه امیدی است و حداقل حقوق دستمزد مدنظر دولت است.


نحوی نژاد ادامه داد: گفته می‌شود اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در بودجه 98 دیده نشده، این درحالی است که در بودجه 97 هم دیده نشده است با این حال در سال 98 شاهد تحولی در زندگی معلولان خواهیم بود.


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هیچ قانونی بی نقص نیست چون توسط انسان نوشته می شود اما به زعم حقوقدانان، قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت یکی از کاملترین قانون‌ها به شمار می‌رود.


نحوی نژاد افزود: اگر به عنوان نمونه اتوبوس های بی آرتی آمادگی پذیرش افراد دارای معلولیت را ندارند پس می توان گفت که جامعه معلول است چون نتوانسته حق شهروندانش را ادا کند.

 

وی ادامه داد: با تکرار مکررات مشکل افراد دارای معلولیت برطرف نمی شود و حتی گاهی موجب افسردگی آنان می شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است