۳۰ درصد از اماکن عمومی برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است

۳۰ درصد از اماکن عمومی برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است

14 آذر 1397

حسین نحوی‌نژاد در اولین گردهمایی دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی استان تهران که عصر امروز با حضور داریوش بیات‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، در تالار تلاش برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت مناسب‌سازی در سطح کشور گفت: در این حوزه البته هر ساله پژوهشی توسط دبیرخانه مناسب‌سازی وزارت کشور انجام و به هیئت دولت ارائه می‌شود اما آمار متوسط در حوزه مناسب‌سازی بین 27 تا 30 درصد است.

 

وی تصریح کرد: البته این آمار مخصوص امکان و مراکز عمومی است و ما آمار دقیقی از وضعیت مناسب‌سازی مجتمع‌های مسکونی و منازل معلولان در دسترس نداریم.

 

وی با اشاره به نهضت مناسب‌سازی در سطح کشور گفت: خوشبختانه این روند، روندی رو به جلو است و ما پسرفتی نداشتیم و امیدواریم که این فرآیند و روند ادامه پیدا کند.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سخت‌گیری‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها در خصوص رعایت مناسب‌سازی ساختمان‌ها گفت: خوشبختانه این موضوع هم اکنون در شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است ضمن اینکه در ماده 5 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مجازات سنگینی را برای افرادی که توجه به امر مناسب‌سازی نداشته باشند پیش‌بینی شده است.

 

نحوی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری‌ها بخش‌ها، شهرهای کوچک و بزرگ و همچنین معاونت‌های فنی، عمرانی و مسئولان خدمات شهری در شهرها موظف هستند توجه ویژه‌ای به موضوع مناسب‌سازی معابر داشته باشند ضمن اینکه باید تمهیداتی نیز در حوزه حمل و نقل عمومی جهت تردد معلولان صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به مطالبه معلولان گفت: در دوازدهم آذرماه امسال، روز جهانی معلولان مطالبه اصلی این افراد اجرای قانون است و در واقع اجرای قانون فقط بسته به پول و منابع نیست.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درخصوص آخرین آمار معلولان در سطح کشور گفت: بر اساس آخرین آمار کسب شده حدود یک و نیم میلیون معلول در سطح کشور وجود دارند.

 

منبع : تسنیم

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است