۳ برابر شدن قیمت فشنگ، تپانچه و ساچمه مشکل جدی تیراندازان معلول

۳ برابر شدن قیمت فشنگ، تپانچه و ساچمه مشکل جدی تیراندازان معلول

17 دی 1397

رییس انجمن تیراندازی معلولان گفت: گرانی تجهیزات و نبود فشنگ مشکلات زیادی را برای آماده‌سازی تیم اعزامی به مسابقات جهانی امارات ایجاد کرده است.

 

یوسف آجرلو  از اعزام تیم تیراندازی معلولان به مسابقات جهانی امارات برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در بهمن‌ماه خبر داد و افزود: برای کسب سهمیه در رشته تپانچه بادی ۱۰ و ۵۰ متر و تفنگ درازکش و ایستاده ۱۰ و ۵۰ متر در مسابقات جهانی امارات که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اسامی یازده ورزشکار(۶ تیرانداز زن و ۵ تیرانداز مرد)  را به کمیته فنی فدراسیون جانبازان و معلولان اعلام کردیم که منتظر جواب قطعی کمیته فنی برای اعزام این نفرات هستیم.

 

وی یکی از مشکلات تیراندازان را گران شدن تجهیزات عنوان کرد و گفت: گران شدن تجهیزات از جمله فشنگ و ساچمه سبب شده تا این رشته به یکی از گران‌ترین رشته‌های ورزشی تبدیل شود، به طوری که اگر پیش از این تفنگ را با ۱۴ میلیون تهیه می‌کردیم الان این مبلغ تا ۵۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده، همچنین تپانجه بادی قبل از این ۷ میلیون تومان بود که در حال حاضر این مبلغ به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. در گذشته یک قوطی ساچمه پانصد تایی را که ۳ روز تمرین یک تیرانداز است با ۴۰هزار تومان خریداری می‌کردیم اما الان متاسفانه به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. متاسفانه گران شدن تجهیزات تاثیر نامطلوبی بر روی عملکرد تیراندازان گذاشته و این امر سبب می‌شود تا در آینده تعداد تیراندازان کاهش پیدا کند و تنها کسانی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند وارد این رشته شوند.

 

رییس انجمن تیراندازی معلولان تصریح کرد: الان شرایط به گونه ای است که اکثر تیراندازان برای آماده‌سازی خود جهت شرکت در مسابقات جهانی امارات مجبورند تمرینات را به صورت خشک و بدون پرتاب تیر پیگیری کنند. در حقیقت تمرکز خود را تنها بر روی جهت‌گیری معطوف می‌کنند و این روند خوبی برای آماده‌سازی نیست.

 

آجرلو اضافه کرد: هر چند فدراسیون در خرید تجهیزات کوتاهی نمی‌کند، اما بودجه فدراسیون در حدی نیست که پاسخگوی نیاز تیراندازان باشد و این مشکلات تاثیر خود را در پارالمپیک ۲۰۲۰ خواهد گذاشت زیرا حریفان ما در سایر کشورها با بهترین امکانات خود را برای مسابقات آماده می‌کنند و ما متاسفانه دغدغه کمبود امکانات را داریم.

 

وی گفت: قبلا دغدغه تهیه فشنگ‌های خارجی را داشتیم اما الان قیمت فشنگ های داخلی هم چند برابر شده است، به طوری که اگر قبلا یک فشنگ داخلی هزار تومان بود، الان قیمت آن ۴ برابر شده است. واقعا در سخت‌ترین شرایط تیم را برای مسابقات جهانی امارات آماده می‌کنیم.

 

رییس انجمن تیراندازی معلولان خاطرنشان کرد: هدف ما در جهانی امارات ابتدا کسب مدال و سپس سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تپانچه و تفنگ است. البته در تپانچه سه سهمیه توسط ساره جوانمردی، مهدی زمانی و سمیرا ارم کسب شده است و به دنبال کسب ۹ سهمیه دیگر در رشته تپانچه و تفنگ هستیم.

 

آجرلو در پایان زمان برگزاری اردوی تیم ملی تیراندازی در فدراسیون جانبازان و معلولان را ۲۹ دی عنوان کرد و گفت: اولین اردوی تیم ملی تیراندازی برای شرکت در مسابقات جهانی امارات ۲۹ دی در فدراسیون برگزار و تا ۸ بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین دومین اردو که وصل به اعزام است از ۱۴ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۴ بهمن قبل از اعزام به امارات برپا خواهد بود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است