اعزام یک رکابزن معلول به جاکارتا/ امیدواری به رخ ندادن اتفاق تلخ!

اعزام یک رکابزن معلول به جاکارتا/ امیدواری به رخ ندادن اتفاق تلخ!

18 دی 1397

فرهاد عصفوری رئیس انجمن دوچرخه سواری معلولین و جانبازان  پیرامون حضور تنها نماینده این بخش در مسابقات قهرمانی آسیای پیست، گفت: با توجه به مشکلات مالی که این روزها تقریبا اکثر فدراسیون ها با آن دست و پنجه نرم می کنند و فدراسیون جانبازان هم از این مقوله مستثنی نبوده و تنها یک ورزشکار از این بخش در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شده است. 

 

وی ادامه داد: به خاطر همین مشکلات مالی فدراسیون جانبازان نتوانست هزینه اعزام ورزشکاران را به رقابتهای قهرمانی آسیا پرداخت کند و در نهایت فدراسیون دوچرخه سواری این کار را به عهده گرفت.

 

وی همچنین بیان داشت: ما سال گذشته برای اولین بار بود که در مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا در بخش معلولین شرکت می کردیم که از جمع ۳ نفره ورزشکاران ما تیم سرعتی مان یک نقره و در انفرادی محمدی یک طلا و یک نقره را برای ایران کسب کردند.

 

مربی رشته دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: محمدی با توجه به رکوردگیری که در اردوی اهواز انجام شد توانست رکورد خوبی را به دست بیاورد و به عنوان تنها نماینده فدراسیون معلولین جانبازان در رقابتهای قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۹ معرفی شد. وی از شرایط جسمی خوبی برخوردار هست و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم که اتفاق خاصی برای ایشان پیش نیاید و بتواند دوباره مدال دیگری را برای کشورمان کسب کند. رشته ما رشته ای است که ورزشکار با وسیله کار می کند و هر لحظه ممکن است مشکلی برای رکابزن پیش بیاید که غیر قابل پیش بینی باشد، مانند مشکلی که برای فرانک پرتو آذر پیش آمد و در بازیهای آسیایی زنجیر دوچرخه اش پاره شد یا اتفاقی که برای  زنجانیان افتاد و دوچرخه اش دچار نقص فنی گردید. یا سهرابی با آن همه تجربه ای که داشت در مسابقات زمین خورد و از نفر اول به نفر چهارمی رسید. ولی امیدواریم در این مسابقات این اتفاقات پیش نیاید و همه چیز خوب پیش برود.

 

عصفوری در خصوص اینکه «با تغییر روند فعالیت ورزشکاران معلول و اینکه از سال آینده مسئولیت اعزام تیم های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌ها واگذار شده و آیا این تصمیم به سود ورزشکاران معلول و جانباز خواهد بود یا خیر»، نیز گفت: ما در فدراسیون جانبازان وسایل و لوازم مربوط به ورزش خودمان را نداشتیم و باید این تجهیزات را از فدراسیون دوچرخه سواری دریافت می کردیم. مثلا برای تمرین در بخش پیست باید از امکانات فدراسیون دوچرخه سواری استفاده می کردیم. اگر این ادغام همراه با حمایت های مالی وزارتخانه و کمیته ملی پارالمپیک باشد می توان گفت در آینده به نفع ورزشکاران خواهد بود. 

 

مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی پیست آسیا از ۱۹ دی ماه در جاکارتا اندونزی برگزار می شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است