کمانداران معلول در کیش اردو می زنند

کمانداران معلول در کیش اردو می زنند

22 دی 1397

دومین اردوی تیم ملی تیروکمان معلولان برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان هلند از سوم بهمن در کیش برپا می‌شود.

 

مجید کهتری : اولین اردوی کمانداران معلول بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از اواسط دی ماه در زمین چمن شماره دو مجموعه ورزشی شهید شیرودی آغاز شد و جمعه‌ ۲۱ دی به پایان رسید. همچنین به خاطر سردی هوا و جلوگیری از افت عملکرد کمانداران طی رایزنی که با موسسه فرهنگی ــ ورزشی کیش داشتیم، قرار است دومین اردوی کمانداران معلول از سوم بهمن ماه در کیش برپا شود و تا ۱۴ ادامه‌ خواهد داشت.

 

وی گفت: کیش دارای زمین چمن و خوابگاه مناسبی است  و ما می‌توانیم از نظر بدنسازی و هم از لحاظ بعد فنی روی کمانداران کار کنیم. در این اردو  سعی کردیم همان ۱۶ کمانداری که در اردوی اول حضور داشتند به دومین اردو نیز دعوت شوند تا از بین این ۱۶ کماندار در پایان سومین اردو که در اسفند ماه برگزار می‌شود، ۱۴ نفر را در صورت صلاحدید فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک به جهانی هلند اعزام کنیم.

 

رییس انجمن تیروکمان معلولان با اشاره به برگزاری دیر هنگام اردوی کمانداران معلول بعد از بازی‌های پارا آسیایی جاکارتا، خاطر نشان کرد: با توجه به این که مسابقات هلند سال آینده در خرداد ماه برگزار می‌شود و ما زمان کمی برای آماده سازی کمانداران داریم، در نتیجه در فصل زمستان که معمولا برای بدنسازی است کمانداران را از نظر تکنیک و تاکتیک نیز آماده می کنیم تا بهترین کمانداران خود را برای جهانی هلند گزینش کنیم.

 

وی ادامه‌ داد: از سال ۹۸ که تیروکمان معلولان تحت پوشش فدراسیون تیروکمان قرار خواهد گرفت، قطعا با چالش‌های زیادی روبرو خواهیم بود که امیدوارم بتوانیم با همکاری فدراسیون تیروکمان و جانبازان و معلولان این چالش‌ها را مرتفع کنیم. یکی از مشکلاتی که در حال‌ حاضر کمانداران معلول با آن مواجه هستند، کمبود اردوهای داخلی و برون مرزی است . به طوری که تا مسابقات جهانی هلند هیچ مسابقه و یا اردوی برون مرزی برای کمانداران معلول پیش‌بینی نشده، این‌ در حالی است که در طی این مدت کمانداران سالم در چند تورنمنت مختلف حضور خواهند داشت و این شرایط خوبی برای ما نیست. 

 

کهتری اضافه کرد: طی صحبتی که با شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان داشتیم این مساله را عنوان کردم و وی تاکید کرد در صورتی که کمیته‌ ملی پارالمپیک هزینه‌های اعزام را متقبل شود، مشکلی برای اعزام کمانداران معلول به مسابقات بنگلادش و تایلند نیست و کمانداران معلول نیز می‌توانند در کنار کمانداران افراد سالم در این دو تورنمنت شرکت کنند. به‌ هر حال امیدوارم این هماهنگی صورت بگیرد تا کمانداران با شرکت در چند تورنمنت برون مرزی با آمادگی بهتری راهی هلند شوند.

 

وی افزود: من حتی به فدراسیون تاکید کردم  که اگر امکان اعزام کمانداران معلول به این دو تورنمنت وجود نداشته باشد، اردوی مشترکی با تیم‌های برتر در ایران داشته باشیم تا بتوانیم از این طریق ورزشکاران خود را برای مسابقات جهانی هلند آماده کنیم. به‌ هر صورت این مساله بستگی به نظر کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان خواهد داشت.

 

رییس انجمن تیروکمان جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کنید بعد از انتقال کمانداران معلول به فدراسیون تیروکمان آیا کمیته‌ ملی پارالمپیک از نظر مالی کمانداران را ساپورت مالی خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: کمیته‌ ملی پارالمپیک پیش از این تنها دو فدراسیون نابینایان و کم بینایان و جانبازان و معلولان را تحت حمایت داشت، اما با انتقال هشت رشته از جانبازان و معلولان به فدراسیون مربوطه خود، کمیته‌ ملی پارالمپیک طبق قانون باید این رشته ‌ها را نیز از نظر مالی تحت پوشش قرار دهد و ردیف بودجه خاصی در نظر بگیرد. یعنی در سال آینده فدراسیون تیروکمان علاوه بر ردیف بودجه‌ای که را از سوی وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کند، کمیته‌ ملی پارالمپیک نیز باید بودجه ای را برای حمایت کمانداران معلول در اختیار این فدراسیون قرار دهد تا مشکلی در برنامه‌ریزی های آینده این فدراسیون برای کمانداران معلول پیش نیاید.

 

رییس انجمن تیروکمان معلولان در پایان، افزود: ما از کمانداران بسیار خوب و مطرحی برخوردار هستیم که اگر سرمایه‌گذاری خوبی بر روی این کمانداران صورت بگیرد بدون شک می‌توانیم در مسابقات جهانی هلند به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است