تاکید رئیس بهزیستی بر حفظ اطلاعات ژنتیکی کشور

تاکید رئیس بهزیستی بر حفظ اطلاعات ژنتیکی کشور

23 دی 1397

رئیس سازمان بهزیستی کشوردر حاشیه بازدید از بنیاد خیریه ژنتیک مشهد، بر حفظ و جلوگیری از افشای اطلاعات ژنتیکی تاکید کرد و گفت: فعالیت این بنیاد و افزایش چنین مراکزی بر کاهش تعداد معلولان در کشور تاثیر به سزایی دارد.

 

 وحید قبادی دانا، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از بنیاد خیریه ژنتیک مشهد، نسبت به حفظ اطلاعات ذخایر و جلوگیری از افشای اطلاعات ژنتیکی تاکید کرد و گفت: در ارسال ژن‌های گرفته شده از بیماران یا افراد به کشورهای دیگر به منظور انجام آزمایش ها، باید مراقب سوءاستفاده های احتمالی بود.  



معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حالی که ما نسبت به اهمیت اطلاعات ژنتیکی آنطور که باید و شاید توجه نمی کنیم در برخی از کشورهای جهان حفظ این اطلاعات از اهمیت فوق العاده فراوانی برخوردار است. 



وی از خدمات ارائه شده توسط بنیاد ژنتیک در خراسان رضوی تقدیر کرد و افزود: فعالیت این بنیاد و افزایش چنین مراکزی بر کاهش تعداد معلولان در کشور تاثیر به سزایی دارد.



در ادامه، «نرگس ژیان» رئیس بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی نیز گفت: فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۸۸ در مشهد آغاز شده و تاکنون خدمات مثمرثمر فراوانی را به مراجعان ارائه کرده است. 



رئیس بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه خدمات در این بنیاد در دو بخش  مشاوره ژنتیک و انجام آزمایشات ژنتیک ارائه می شود، یادآور شد:  در این چارچوب از ابتدای امسال تاکنون به پنج هزار و ۵۰۰ زوج مشاوره ژنتیک ارائه شده و در بخش انجام آزمایش‌های ژنتیک هم حدود ۱۵ هزار نفر خدمات دریافت کرده اند. 



گفتی است؛ ۱۱۴ هزار معلول دارای پرونده از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است