بسته های آموزشی چندرسانه ای زبان اشاره تولید شد

بسته های آموزشی چندرسانه ای زبان اشاره تولید شد

25 دی 1397

محسن غفوریان اظهار داشت: تدوین و تولید بسته های آموزشی چندرسانه ای و برگزاری کارگاه های متعدد، توسط این سازمان و با هدف ارتباط موثر هر چه بیشتر عدالت آموزشی دانش آموزان آسیب دیده شنوایی انجام شده است.


وی یادآورشد: تدوین و تولید بسته آموزشی چند رسانه ای واژگان کتاب فارسی پایه اول ابتدایی با بهره گیری از تصاویر زبان اشاره و آموزش مدرسان کشوری زبان اشاره با همکاری سمن ها در سال 96 برای 13 استان و در سال 97 برای 17 استان از دیگر اقدامات این سازمان برای دانش آموزان ناشنوا است.


وی افزود: در سال 96 ، 817 نفر از معلمان گروه آسیب دیده شنوایی452 هزار و 618 نفر ساعت آموزش استفاده از زبان اشاره را در سطح مقدماتی گذراندند.

* شناسایی سالیانه 60 هزار دانش‌آموز دیرآموز
رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور گفت: سالانه در اجرای طرح سنجش حدود یک ‌میلیون و 400 هزار دانش‌آموز مورد سنجش قرار می گیرند که در اجرای آن 8 تا 9 هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه و 60 هزار کودک دیرآموز و اتیستیک شناسایی می‌شوند.


به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش، مجید قدمی در مورد اجرای طرح سنجش نوآموزان اظهار داشت: اجرای این طرح در سال 30 تا 40 میلیارد تومان هزینه دارد و به دنبال آن هستیم که برای این سنجش‌ها به سن تولد نزدیک‌تر شویم.


وی ادامه داد: سال گذشته از والدین کودکان پنج سال نیز خواسته شد تا برای سنجش فرزندان خود اقدام کنند اما از آنجا که این طرح اجباری نبود تنها 300 هزار نفر مراجعه کردند در حالی‌ که باید یک‌ میلیون و 300 هزار نفر مراجعه می‌کردند بنابراین پیگیر آن هستیم که این برنامه‌ را توسعه دهیم.


معاون وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: والدین پس از تولد فرزند دچار معلولیت دچار وضعیتی می‌شوند که به آن در اصطلاح روانشناسی، دوره ماتم‌زدگی اطلاق می‌شود و پس از دوره افسردگی کودک را پذیرش می‌کنند.


قدمی اضافه کرد: هنگامی‌ که والدین به نقطه پذیرش کودکان معلول برسند، می‌توانیم از همکاری آنان در مدرسه استفاده کرده و با حضور فعال آنان از حقوق اجتماعی کودکان دفاع کنیم.
رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: سال گذشته 200 هزار نفر از والدین کودکان معلول در کلاس‌های آموزش اولیا شرکت کردند و هر چند مردان معمولا در دوره‌های آموزشی شرکت نمی‌کنند اما سال گذشته توانستیم 30 هزار نفر از مردان را نیز در این کلاس‌ها آموزش دهیم.

 

قدمی گفت: هنگامی‌که فرزند معلول متولد می‌شود، معمولا پدران تلاش می‌کنند صورت‌ مساله را پاک کنند و به‌ طور مثال صبح زود می‌روند و شب دیرهنگام به خانه می‌آیند در حالی‌ که برای رشد معقول فرزند دارای نیاز ویژه، پدر و مادر باید هر دو کمک کنند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است