کاروان پارالمپیک براساس سیاست‎های بازی‎های پاراآسیایی شکل می‎گیرد

کاروان پارالمپیک براساس سیاست‎های بازی‎های پاراآسیایی شکل می‎گیرد

2 بهمن 1397

در فاصله ۲۰ ماه مانده به بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و به پیشنهاد رئیس کمیته ملی پارالمپیک و مصوبه هیات رئیسه و اجرایی این کمیته، هادی رضایی به عنوان سرپرست کاروان اعزامی پارالمپیک ایران انتخاب شد.

 

رضایی در حالی عهده دار این مسئولیت شده که در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز سرپرست کاروان اعزامی را بر عهده داشت. ضمن اینکه در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی هم قائم مقام کاروان پارالمپیکی ایران بود. 

 

رضایی  ضمن ابراز خرسندی از اینکه فرصتی دیگر نصیبش شده تا به ورزشکاران جانباز و معلول ایران خدمت کند، گفت: درست است که نزدیک به دو سال تا آغاز بازی ها باقی مانده اما برای اینکه بتوان کار نهادینه انجام داد و اقدامات لازم برای تشکیل کاروان را به موقع انجام داد، لازم بود که مسئولیت کاروان هرچه زودتر مشخص شود. 

 

سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک با تاکید بر اینکه تشکیل این کاروان بر اساس سیاست های کلان در دستور کار است، به این پرسش که «سیاست های کلان موردنظر چیست؟» پاسخ داد و گفت: دقیقا سیاست هایی که برای بازی های آسیایی جاکارتا پیگیری کردیم و اتفاقا صعود یک پله ای و قرار گرفتن در جایگاه سوم را در پی داشت هم نشان داد که این سیاست ها به درستی اتخاذ شده را برای پارالمپیک توکیو نیز پیگیری خواهیم کرد. اول اینکه برای ورزشکاران و تیم هایی که کسب سهمیه می کنند باید برنامه های آماده سازی جامعی پیش بینی شود و برای اجرای به موقع آنها هم زمان بندی لازم را داشته باشیم. دیگر اینکه اعزام ها را با لحاظ کردن اولویت مدال آوری انجام می دهیم و اینکه ورزشکاران صاحب سهمیه چقدر شانس مدال دارند و احتمالا چه مدال را کسب خواهند کرد. 

 

رضایی در ادامه با یادآوری اینکه ایران تاکنون در رشته های والیبال نشسته (بخش مردان)، وزنه برداری (دو سهمیه) و تیراندازی (یک سهمیه) برای پارالمپیک توکیو صاحب سهمیه شده است، خاطرنشان کرد: از ماه آینده میادین انتخابی سهمیه پارالمپیک در رشته های مختلف به صورت رسمی آغاز می شود. یکی از دلایل تعیین تکلیف وضعیت سرپرستی کاروان همین مسئله بود. ورزشکاران و تیم های ایران در رشته های مختلف که تعدادشان کم هم نیست باید در این میادین شرکت داشته باشند تا بر اساس رکورد و امتیازات ثبت شده، وضعیت آنها برای کسب سهمیه مشخص شود. 

 

وی ضمن تاکید بر اینکه کسب سهمیه پارالمپیک با بازی های پاراآسیایی متفاوت است و مکانسیم خاص خودش را دارد، ادامه داد: برای پارالمپیک کسب سهمیه خیلی سنگین تر و بر مبنای رکورد و امتیازبندی های انجام می شود. 

 

رضایی در پاسخ به این پرسش که «بازی های پارالمپیک در چند رشته برگزار می شود و سهمیه هر یک از رشته ها برای قاره ها و کشورها به چه صورت است؟»، گفت: ورزشکاران ۲۳ رشته در این بازی ها شرکت دارند. البته هنوز چگونگی تقسیم بندی سهمیه برای قاره ها و کشورها جمع بندی و نهایی نشده است. به طور مثال در والیبال نشسته ۸ تیم در هر بخش مردان و زنان حضور دارند. کمیته بین المللی پارالمپیک و فدراسیون جهانی باید در مورد چگونگی توزیع کامل این سهمیه ها به جمع بندی برسند. 

 

سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک در پایان یادآور شد که از هفته آینده، ستاد ویژه بازی های پارالمپیک در کمیته ملی پارالمپیک تشکیل می شود. قرار است این کمیته به صورت متوالی و با حضور نمایندگان فدراسیون هایی که زیر مجموع کمیته ملی پارالمپیک به حساب می آیند، برنامه های آنها را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو پیگیری کنند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است