۲۵ درصد شهرداری‎ها چک لیست مناسب‎سازی را رعایت نمی‎کنند

۲۵ درصد شهرداری‎ها چک لیست مناسب‎سازی را رعایت نمی‎کنند

5 بهمن 1397

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: ۲۵ درصد شهرداری‎ها چک‌لیست مناسب‎‌سازی را رعایت نمی‎کنند.

 

امیر مغانلو درحاشیه اولین نشست تخصصی مناسب‌سازی با حضور معاونان عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ستاد ملی مناسب‌سازی به‌صورت فعال در کشور در حال تشکیل است و ستادهای استانی به ریاست استاندار و به تبع آن ستاد شهرستانی در شهرستان‎ها به ریاست فرمانداران فعال بوده که پیگیر مناسب‌سازی هستند.


  وی تصریح کرد: در نقاط سکونتگاه از مقیاس‎های خرد روستاها، بخش‎ها و شهرها تا مقیاس ملی در حال انجام است که در مقیاس ملی بحث سیاست‌گذاری‌ها دنبال می‎شود تا آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات برای مناسب‌سازی اعمال شود و با همکاری وزارت راه و شهرسازی بازبینی شرایط و ضوابط شهرسازی و معماری لازم را برای معلولین انجام دهیم.

 

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ در ابتدای اجرای بحث مناسب‌سازی در هیچ شهرداری کشور برای مناسب‌سازی بحث چک‌لیست نظارتی اعمال نمی‎شد ولی در یک تغییر تدریجی ۲۵ درصد چک‌لیست را رعایت نمی‎کنند و ۷۵ شهرداری‎ها به‌صورت مکانیزه یا دستی چک‌لیست مناسب‌سازی در ساختمان‎های شهری را رعایت می‎کنند.

 

 مغانلو در ادامه اظهارکرد: ماحصل کار مطلوب بوده اما نیاز به کار مستمر دارد تا بازخورد مثبت آن را ملموس داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه با پیوست مناسب‌سازی موافق هستیم،گفت: برای مناسب‌سازی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولین و جانبازان همه دستگاه‎ها یک ردیف اعتباری برای مناسب‌سازی داشته باشند.
 
 
منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است