ناشنوایان با کمک های اولیه آشنا می شوند

ناشنوایان با کمک های اولیه آشنا می شوند

10 بهمن 1397

 احمد سلطانی  به نشستی با شبکه ناشنوایان کشور اشاره و اظهار داشت: در نشست با شبکه ناشنوایان کشور که بیش از 60 سازمان مردم نهاد پیگیر امور ناشنوایان عضو آن هستند، مقرر شد هلال احمر در زمینه آموزش آشنایی با مخاطرات و کمک های اولیه به ناشنوایان که تاکنون از هیچ آموزشی در این زمینه برخوردار نبوده اند، همکاری های لازم را انجام دهد.


وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار مسئولان شبکه ناشنوایان، 700 هزار ناشنوا در کل کشور وجود دارد، گفت: بر این اساس بسته اختصاصی آموزش ناشنوایان در زمینه آشنایی با مخاطرات و کمک های اولیه در نظر گرفته شده و همزمان با دهه فجر این آموزش ها به صورت آزمایشی به چهار هزار ناشنوای استان خراسان رضوی ارائه خواهد شد.


سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری درباره نحوه ارائه این آموزش ها، توضیح داد: این آموزش‌ها در ابتدا با حضور مترجمان ناشنوایان در کنار مربیان آموزشی هلال احمر، به آنها ارائه می‌شود و به مرور از میان ناشنوایان مربیانی برای ارائه آموزش ها تربیت خواهیم کرد تا این آموزش های همگانی را به همنوعان خود ارائه کرده و توانمندتر شوند.

 

سلطانی گفت: مقرر شده است بانک اطلاعات ناشنوایان کشور به تفکیک سن، جنس و تحصیلات در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا بر اساس آن برنامه ریزی های لازم برای ارائه آموزش ها در سایر استان ها انجام شود.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است