محک جدی شطرنج بازهای نابینا و کم بینا در جام فجر

محک جدی شطرنج بازهای نابینا و کم بینا در جام فجر

18 بهمن 1397

«علی اکبر هدهدی» در حاشیه بیست و هفتمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام فجر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ورزشکاران شطرنج نابینایان برای آمادگی حضور در بازی های قهرمانی آسیا نیاز به یک محک جدی داشتند که با موافقت فدراسیون شطرنج، زمینه رقابت آنان در جدول های مختلف فراهم شد و «امید کریمی» ملی پوش نابینای ایران در جدول استاندارد با ریتینگ بالای 2 هزار با اساتید این رشته رقابت خواهد کرد.


او با بیان اینکه علیرضا قورچی بیگی، فاطمه نقوی مندی، ملیحه صفایی و ... در بخش آزاد به رقابت خواهند پرداخت، گفت: پس از بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، رقابت های شطرنج قهرمانی شهرهای ایران در آبادان برگزار شد و توانستیم چند چهره جدید به ترکیب پیشین اضافه کنیم تا در قهرمانی آسیا و بازی های بین المللی پیش رو، آنان را اعزام کنیم.


هدهدی با بیان اینکه اردیبهشت 98 مسابقات قهرمانی ایران برگزار می شود، افزود: پس از این رقابت، مهر و آبان ماه سال آینده 2 تورنمنت بین المللی بزرگ در فیلیپین و روسیه برگزار می شود و ما شطرنج بازهای خود را برای آمادگی در این تورنمنت ها در رقابت های بین المللی فجر شرکت داده ایم. برای موفقیت هر چه بیشتر شطرنج نابینایان و کم بینایان منتخبی از این افراد و کسانی که در رقابت های قهرمانی کشور نتایج خوبی کسب کنند به تناوب به رقابت های سال 2019 اعزام خواهیم کرد.


سرپرست تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان در پایان یادآور شد: هر چند که شطرنج بازهای پیشین در رقابت های جاکارتا خوش درخشیدند و 14 مدال رنگارنگ کسب کردند، اما نفرات جدید نیز عملکرد خوبی دارند که امید به موفقیت آنان در سطح جهانی وجود دارد.


بیست و هفتمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام فجر (گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی) از روز سه شنبه آغاز و تا 22 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد. این رقابت ها در سه جدول استادی، آزاد و نوجوانان برگزار می شود.

 

در این مسابقات بیش از 800 شطرنج باز از ایران و دیگر کشورها حضور دارند که شماری از آنان را شطرنج بازهای نابینا و کم بینا تشکیل می دهند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است