مونسان و حناچی روی ویلچر تهرانگردی کنند

مونسان و حناچی روی ویلچر تهرانگردی کنند

29 بهمن 1397

الهام خادم حسینی مدیر اجرایی پاراتور در انجمن معلولان پارس  گفت: ایجاد این انجمن در واقع تلنگری برای مسئولان است تا بدانند معلولانی هستند که می خواهند گردشگری کنند. سالمندان و معلولان آن دسته از اقشار جامعه هستند که می بایست به آنها توجه شود اما اکنون نه آنها و نه خانواده هایشان نمی توانند به راحتی گردش کنند. ده درصد جامعه سالمند، ده درصد معلول و ۲۰ درصد خانواده این افراد هستند. ما قشر عظیمی را در گردشگری کشور از دست داده ایم. یکی از کارهای آینده ما تنها توجه به کارهای اجرایی خواهد بود.

 

خادم حسینی بیان کرد: معلولان تجهیزات تخصصی و استاندارد و افراد آشنا به این امر را در صنعت گردشگری لازم دارند. اقامتگاهها و بوم گردی ها می توانند این امکانات را داشته باشند. هتلهای کمی استاندارد شده اند اما موزه فرش باغ مزوه قصر باغ ایرانی باغ کتاب یا برج میلاد در تهران کمی توانسته اند که برای حضور معلولان خود را تجهیز کنند.جمعیت سالمندان ما در سالهای آینده رو به افزایش خواهد بود باید از الان مراکز دیدنی مان را تجهیز کنیم.

 

خادم حسینی گفت: در زمینه حمل و نقل تنها ۶۰ اتوبوس و ۱۲۰ ون در تهران و جدیدا هم در شیراز داریم. من یک بار با معلولی صحبت می کردم می گفت که یک شیب نادرست برای ما مانند یک مین در شهر هست.شرایط سفر معلولان در شهرستان ها بسیار سخت تر است. از سالی که گردشگری برای همه شعار گردشگری سال بود دستوری داده شد به مراکز گرشگری و هتلها که باید تجهیزاتشان را برای استفاده معلولان آماده کنند اما کم و بیش این اقدام انجام شد. این درحالی است که دانشجویان عمران و شهرسازی درس استفاده معلولان از فضاهای شهری را پاس می کنند اما در پروژه های خود آن را اجرا نمی کنند.

 

چند بار برای ناشنوایان و دو بار هم تور نابینایان تور برگزار کردیم یک بار هم جوانان سندروم داون را به ری گردی برده ایم اما بیشتر فعالیت مان برای معلولان جسمی و حرکتی است. من توصیه دارم که تمام مهندسان معماری و برنامه ریزی شهری یک بار روی ویلچر بنشینند تا بعد از آن مشکلات شهرشان را ببینند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است