اولین سالگرد تاسیس مرکز اشتغال حمایت‌شده مجتمع رعد برگزار شد

اولین سالگرد تاسیس مرکز اشتغال حمایت‌شده مجتمع رعد برگزار شد

2 اسفند 1397

اولین سالگرد تاسیس مرکز اشتغال حمایت‌شده مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور منصوره پناهی مدیر عامل، کارفرمایان و توان‌یابان، خانواده‌های کارآموزان و کارکنان مجتمع رعد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد با تبریک فرا رسیدن اولین سالگرد تأسیس دفتر اشتغال حمایت‌شده رعد گفت : اشتغال حمایت‌شده، روش موفقی برای ایجاد اشتغال افراد دارای معلولیت است که موفقیت آن با حمایت کارفرمایان می‌تواند تضمین شود.

وی در ادامه با مقایسه روش سنتی اشتغال افراد دارای معلولیت در گذشته  با اشتغال حمایت‌شده گفت: در این روش ضمن حفظ کرامت انسانی افراد دارای معلولیت برای داشتن شغل مناسب و مورد دلخواه ایشان، هر فرد جویای کار به مدت سه سال از حمایت‌های همیار شغلی برخوردار است که می‌تواند تضمین مناسبی برای حفظ شغل این افراد باشد.

سپس توان‌یابان و کارفرمایان حاضر دیدگاه‌ها و تجربیات خود در طول یکسال گذشته از اشتغال حمایت‌شده را مطرح کردند.

درادامه برنامه با اهدا لوح سپاس از چند تن از توان‌یاب نمونه و کارفرمایانی که با دفتر اشتغال حمایت‌شده همکاری داشته‌اند قدردانی به عمل آمد.

این مراسم با اجرای موسیقی و بریدن کیک یک سالگی دفتر اشتغال حمایت‌شده و پذیرایی از میهمانان به پایان رسید .

شایان ذکر است روش اشتغال حمایت‌شده برای اولین بار در سال 1394 در کنفرانس "کارآفرینی اجتماعی و معلولیت" در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد توسط منصوره پناهی از کشور سوئد به عنوان شیوهای موفق برای ایجاد کار و مشارکت افراد دارای معلولیت در ایران معرفی شد و در اواخر سال 1395، با موافقت سازمان بهزیستی کشور، دستور‌العمل و آیین نامههای تأسیس مراکز اشتغال حمایت‌شده توسط منصوره پناهی و کارشناسان توانبخشی سازمان بهزیستی نوشته و تدوین گردید.

در سال 1396 دستورالعمل تأسیس مراکز اشتغال حمایت‌شده پس از ویرایش و بررسی نهایی برای اجرا ابلاغ گردید و این روش با صدور مجوز برای راه اندازی مراکز در استانهای کشور به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

به دنبال تاسیس مراکز، دورههای آموزشی کوتاه مدت این روش با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی هر استان و افراد متقاضی برای تأسیس مراکز در مجتمع رعد و مراکز برخی استانهای کشور برگزار شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است