وضعیت بلاتکلیف زهرا نعمتی در دو راهی/ ناامید و شاید هم خداحافظی!

وضعیت بلاتکلیف زهرا نعمتی در دو راهی/ ناامید و شاید هم خداحافظی!

5 اسفند 1397

کسب دو مدال طلا از بازی های پارالمپیک (لندن و ریو) در کنار طلاهای متعدد از بازی های پاراآسیایی و قهرمانی جهان بخشی از کارنامه افتخارات زهرا نعمتی است؛ پاراکمانداری که به عنوان اولین بانوی ورزشکار ایرانی هم موفق به کسب قهرمانی در سطح بازی های پارالمپیک شد و هم سهمیه بازی های المپیک و آسیایی را به دست آورد.

 

نعمتی از ماه‌ها پیش در جزیره کیش پیگیر تمریناتش است تا بتواند در اولین رویدادی که برای توزیع سهمیه بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می شود، به نتیجه برسد.  این مسابقات خردادماه سال آینده به فاصله چهار روز در هلند برگزار می شود اما هنوز مشخص نیست نعمتی با چه شرایطی در این دو رویداد حضور خواهد داشت. 

 

این در حالی است که زهرا نعتی طی ماه های گذشته خواستار رسیدگی به وضعیتش از سوی مسئولان فدراسیون تیروکمان و کمیته ملی پارالمپیک شده بود تا بتواند حداقل تحت هدایت یک مربی واحد همزمان برای مسابقات تیروکمان و پاراتیروکمان آماده شود اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

همین مسئله نگرانی های پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو را موجب شده به خصوص که وی از شرایط حضورش در این بازی ها هم اصلا راضی نبود و در بازی های آسیایی اندونزی هم اتفاقاتی برایش رقم خورد که باعث شد در مرحله یک شانزدهم نهایی بدون انجام رقابت حذف شود. 

 

زهرا نعمتی با اشاره به دغدغه هایی که در حین پیگیری تمرینات و آماده سازی با آنها مواجه است گفت که همین مسائل در بسیاری مواقع باعث ناامیدیش می شود تا آنجا که به خداحافظی هم فکر می کند. البته این پاراکماندار طلایی ایران امیدوار است طبق وعده داده شده، برگزاری نشست مشترک میان مسئولان فدراسیون تیروکمان و پارالمپیک این هفته برگزار شود در غیر اینصورت و به خاطر فرصتی کمی که دارد، شاید مجبور شود تصمیم جدیدی برای زندگی ورزشی خود بگیرد و خداحافظی کند. 

 

همزمان با دو برنامه تمریناتم را دنبال می کنم

وی در این گفتگو در مورد مشکلات تمرینی که با آنها مواجه است، خاطرنشان کرد: من به صورت شخصی اما همزمان با دو گروه المپیکی و پارالمپیکی ها تمریناتم را دنبال می کنم. در واقع همزمان با دو برنامه مجزا پیش می روم و این موضوع برایم سخت است. به هر حال اینکه همزمان برای دو رویداد در سطح مختلف و با دو مربی تمرین شود، راحت نیست و شاید نتیجه خوبی هم نداشته باشد. 

 

 

می خواستم با یک مربی واحد تمرین داشته باشم 

قهرمان ایران در مسابقات تیروکمان پارالمپیک لندن و ریو با اشاره به پیشنهادی که برای در اختیار داشتن یک مربی واحد مطرح کرده بود، ادامه داد: با وجودی که چند بار موضوع را مطرح کرده و پیگیر آن بودم، هنوز هیچ کاری انجام نشده است. البته شاید دلیل آن به هم ریختگی های اخیر باشد و اینکه پاراتیروکمان تا حالا زیر نظر مستقیم فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان پیگیر فعالیت هایش بود اما قرار است از فرودین ماه زیر نظر مستقیم فدراسیون تیروکمان برنامه هایش را دنبال کند. 

 

شرایطم راضی کننده نیست 

نعمتی تصریح کرد: در هر صورت من شرایط با ثباتی برای تمریناتم ندارم. طی ماه های گذشته وقتی اعضای تیم های تیروکمان و پاراتیروکمان در جزیره کیش تمرین داشتند، در کنار آنها بودم. خارج از این اردوها هم گزارش تمرینات و وضعیت خود را همزمان در اختیار سرمربیان این دو تیم (میررحیمی و کهتری) قرار می دهم اما این شرایط اصلا راضی کننده نیست. به من قول داده شده که این هفته جلسه مشترک لازم میان مسئولان فدراسیون تیروکمان و پارالمپیک برگزار شود. امیدوارم این اتفاق بیفتد و از بلاتکلیفی خارج شوم. 

 

فرصت زیادی را از دست دادم و همین باعث ناامیدی‌ام  شده است

وی که جایزه معتبر بهترین ورزشکار پارالمپیک لندن را در اختیار دارد، با بیان اینکه فرصت زیادی را برای تمرین و آماده سازی از دست داده است، یادآور شد: فرصتی کمی برایم باقی مانده است. این مسائل و شرایطی که با آن مواجه هستم ناامید کننده است. چندماه است که در کیش و به صورت شخصی تمرین می کنم. در اردویی هم که با ورزشکاران پارالمپیکی در کیش داشتم، رکوردهای خوبی زدم. در واقع آنچه خودم عهده دار آن هستم را انجام داده ام اما هنوز مسئولان به وضعیتم رسیدگی نکرده اند. 

 

مسئولان حداقل به خاطر اتفاقات جاکارتا توجه بیشتری به وضعیتم داشته باشند

 

 اگر المپیکی هم ۲۰ روز در ماه تمرین دارد من ماهانه ۳۰ روز تمرین می کنم. روزانه هم 9 ساعت تمرین می کنم که کار راحتی نیست. از مسئولان این انتظار را دارم که توجه بیشتری به وضعیتم داشته باشند به خصوص با توجه به اتفاقاتی که در جاکارتا و جریان بازی‌های آسیایی با آن مواجه شدم. 

 

نگران وضعیتم هستم

«چرا از طریق وزیر ورزش یا رئیس کمیته ملی المپیک پیگیر وضعیت خود و داشتن سرمربی واحد نبودید؟»، نعمتی در پاسخ به این پرسش گفت: امید زیادی دارم این هفته بالاخره نشست مورد نظر برگزار شد و نتیجه هم حاصل شود. اگر غیر از این شد از راه های دیگر ورود می کنم. در ملاقات های شخصی که با آقایان شعبانی بهار و خسروی وفا داشتم، برای همکاری و مهیا شدن شرایط ایده آل، قول همکاری به من داده شد اما اینکه تا به امروز هنوز کاری انجام نشده نگرانم کرده است. 

 

شاید خداحافظی کنم

وی تاکید کرد: این نگرانی ها و ناامیدی ها گاهی به حدی می رسد که به فکر خداحافظی و کنار گذاشتن ورزش قهرمانی می افتم. به هر حال از ماه ها پیش تمریناتم را آغاز کردم و پیگیر تعیین تکلیفم برای مربی بودم اما تا به امروز که دو ماه به مسابقات توزیع سهمیه المپیک و پارالمپیک باقی مانده هنوز بلاتکلیفم. در مسابقات هلند و در بخش المپیک ۱۸۰ ورزشکار شرکت می کنند اما فقط ۸ سهمیه توزیع می شود. این موضوع حساسیت مسابقات را نشان می دهد و اینکه چقدر باید آماده در آن حضور داشت. 

 

زهرا نعمتی در پایان و در پاسخ به این پرسش که «با توجه به فاصله کوتاه میان مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک، آیا در هلند می مانید یا برنامه دیگری دارید؟»، گفت: اصلا وضعیتم برای مسابقات هلند مشخص نیست.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است