عدم مناسب‌سازی معابر بروجرد/ صدور ۸۰۰ اخطار برای ادارات و بانک‌ها

عدم مناسب‌سازی معابر بروجرد/ صدور ۸۰۰ اخطار برای ادارات و بانک‌ها

7 اسفند 1397

 ستاد مناسب سازی معابر بروجرد با حضور فرماندار بروجرد و اعضای ستاد اعم از مسئولان دستگاه های مربوطه در فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد.

 

مسعود فلاح معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد در این جلسه، گفت: در ستاد مناسب سازی معابر بروجرد در مدت کوتاهی کارهای خوبی انجام شده که از نظر کیفی رتبه اول را در استان داریم.

 

انتقاد از عدم توجه به مناسب‌سازی در ورودی ادارات

وی، افزود: در حال حاضر دادن پایان کار ساختمانی منوط به مناسب سازی آن است و در حد امکان از مشاوران ذیصلاح نظام مهندسی در ساخت ساختمان ها استفاده می شود.

 

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد با ابراز گلایه از عدم توجه مسئولان ادارات نسبت به رفع مشکلات مناسب سازی ورودی ادارات، ادامه داد: مدیران شرح وظایف را به طور دقیق متوجه نشده اند و متاسفانه همه امور بر عهده فرمانداری بروجرد قرار گرفته است.

 

فلاح، تصریح کرد: در حال حاضر در هیچ بانکی دستگاه خودپرداز با ارتفاع پایین برای استفاده معلولان وجود ندارد.

 

وی، گفت: در سطح مدارس و مراکز درمانی بروجرد باید سرویس فرنگی تعبیه شود که در حال حاضر وجود ندارد.

 

وجود هزار و ۲۰۰ معلول در بروجرد

کرم رضا پیردایه رئیس اداره بهزیستی بروجرد نیز در این جلسه، اظهار داشت: در حال حاضر  هزار و ۲۰۰ معلول در بروجرد وجود دارد که باید برای راحتی آنها اماکن، مبلمان شهری، ورودی بانک ها، ادارات و ... مناسب سازی مناسب صورت گیرد.

 

وی، ادامه داد: مطابق آمار سال ۹۵، ۴۳ هزار و ۸۰۰ نفر سالمند یعنی ۱۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در بروجرد وجود دارد.

 

رئیس اداره بهزیستی بروجرد، تصریح کرد: برای مناسب سازی معابر در بروجرد کارهای زیادی انجام شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

 

پیردایه، بیان داشت: شهرداری قرار بود در پارک «فدک» بروجرد به عنوان پایلوت مناسب سازی شود اما تا کنون این مهم انجام نشده است.

 

صدور ۸۰۰ اخطار برای ادارات و بانک‌ها

پاپی معاونت عمرانی شهرداری بروجرد نیز در سخنانی، اظهار داشت: در سال ۹۷، ۱۷ هزار متر کف پوش پیاده رو و معابر  و ۷ هزار متر بتن ریزی برای مناسب سازی معابر بروجرد انجام شده است.

 

وی، افزود: در قسمت ورودی ادارات، بانک ها و ... مشکل داریم و در این زمینه حدود ۸۰۰ مورد اخطار صادر کرده ایم.

 

معاونت عمرانی شهرداری بروجرد، تاکید کرد: در وهله اول بانک ها باید موظف شوند ورودی ها را مناسب سازی و نسبت به ایجاد خود پرداز با ارتفاع پایین اقدام کنند.

 

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه، گفت: بانک ها را موظف کنید تا پایان فروردین ۹۸ نسبت به مناسب سازی ورودی خود اقدام کنند.

 

وی، افزود: هر مدیری که مسئولیت پذیرفته باید خود نسبت به اصلاح اداره اقدام کند و کمبود اعتبارات را بهانه نکند.

 

فرماندار بروجرد، ادامه داد: لازم نیست همه معابر بروجرد ظرف ی کروز اصلاح شوند بلکه طی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مناسب سازی معابر شهرستان اقدام شود.

 

رحیمی، یاد آور شد: در حال حاضر مرکز شهر بروجرد برای معلولان مناسب سازی شود و ادارات و بانک ها نیز موظفند در فرصت مناسب این مهم را انجام دهند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است