67هزارواحد مسکونی در دولت تدبیر و امید به مددجویان واگذار شد

67هزارواحد مسکونی در دولت تدبیر و امید به مددجویان واگذار شد

11 اسفند 1397

وحید قبادی دانا در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه که در آمفی تئاتر بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: 113 هزار خانوار مددجو در نوبت دریافت مسکن به سر می برند.


وی با بیان اینکه براساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفاف سازی سرلوحه کار بهزیستی قرار گرفته، ادامه داد: ستاد شفاف سازی و سامانه در این سازمان شکل گرفته است.


قبادی دانا ادامه داد: اگر امروز به سامانه شفاف سازی مراجعه کنیم بیش از 16 هزار قرارداد در معرض دید عموم قرار دارد، همه املاک سازمان با تمام مشخصات در سامانه قرار می گیرد و اطلاعات پیمانکاران بهزیستی در سامانه قرار گرفته و حتی نوع مشارکت های مردمی در این سامانه مشهود است تا اطمینان بخشی بیشتری ایجاد شود.


قبادی دانا ادامه داد: بیش از 189 خدمت از سوی سازمان بهزیستی ارائه می شود و بیش از 40 هزار مرکز تحت نظارت در سراسر کشور به تفکیک استان با نوع کاربری در سامانه مشخص شده است.


وی با بیان اینکه زحمات متعددی در زمینه دولت الکترونیک برای مددجویان کشیده شده، ادامه داد: چندی پیش در فضای مجازی انتقاداتی در این زمینه شده بود با این عنوان که کرامت انسانی کمتر در نظر گرفته شده و اکنون پرداخت مستمری ها و سبدهای حمایتی به صورت الکترونیک به کارت مددجویان واریز می شود تا با حفظ کرامت انسانی از بهترین فروشگاه های سطح کشور خرید کنند.


به گفته وی در ماه جاری پرداخت مراکز نگهداری شبانه روزی معلولان و سالمندان به طور الکترونیکی با نرخ مصوب سال 97 انجام شده است.


معاون وزیر با بیان اینکه بودجه سال 97 سازمان بهزیستی با برآورد چهار هزار و 700 میلیارد تومان نوشته شده، اظهار داشت: اما هزینه ای که در لایحه بودجه آمده رقمی به میزان 2 هزار و 40 میلیارد تومان بوده این بدان معناست که اگر کل این بودجه 100 درصد تخصیص می‌یافت که نیافته شاهد 100 درصدی تسریع عمل به تعهدات قانونی بودیم.


این مقام مسوول با قدردانی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، گفت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در اسفندماه 96 تصویب و رئیس جمهوری در اردیبهشت 97 آن را ابلاغ کردند بدون یک رای مخالف در مجلس توسط نمایندگان به تصویب رسید.


وی عنوان کرد: برآورد سازمان بهزیستی برای اجرای این قانون در سال 12 هزار و 500 میلیارد تومان بوده اما چیزی در لایحه بودجه داریم با مشکلات دولت یک هزار و 100 میلیارد تومان یعنی کمتر از 10 درصد مبلغی که مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است.


به گفته وی، با درخواستی که از نمایندگان داشتیم مبلغ یک هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت با 2 عنوان مستمری افراد دارای معلولیت و حق پرستاری واریز شد که به کارت آنها واریز می شود.


قبادی دانا بر انجام اقدام های پیشگیرانه به عنوان اولویت کاری سازمان بهزیستی تاکید کرد و گفت: باید موتور تولد افراد معلول در کشور متوقف شود و این امر با انجام آزمایش های ژنتیک، مشاوره های قبل ازدواج، آگاه سازی و حساس سازی مردم محقق شود و دیگر نباید شاهد خانواده های دارای چند معلول باشیم.



**بیش از پنج میلیون نفر زیرپوشش بهزیستی هستند
رئیس سازمان بهزیستی از وجود پنج میلیون و 800 هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد یک میلیون و 76 هزار نفر مستمری می گیرند و تعداد مددجویان زیرپوشش استان کرمانشاه 145 هزار نفر است که 35 هزار نفر آنها مستمری بگیر می باشند.


این مسئول، انعقاد تفاهم نامه با ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص کاهش اعتیاد و مراکز ماده 16، رفع بیمه معلولان و شیرخواران مجهول الهویه و انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت، اجرای نهضت مناسب سازی محیط و مسکن معلولان در روستاها و شهرها با کمک دانش آموزان و دانشجویان همراه بسیج سازندگی را از دیگر اقدام های مهم در دست اقدام سازمان بهزیستی عنوان کرد.


وی تاکید کرد: معلول حق دارد که در جامعه باشد و یک زندگی همراه با آرامش را داشته باشد معلول حق دارد از سرپناه برخوردار باشد که امیدواریم با یک عزم ملی با حمایت از اجرای این قانون به این مهم دست یابیم.

 

در این مراسم فاطمه رضوان مدنی به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان کرمانشاه معرفی و از خدمات امید قادری مدیرقبلی تقدیر شد.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است