دومین دوره مسابقات بوچیا یادواره علی اصانلو برگزار شد

دومین دوره مسابقات بوچیا یادواره علی اصانلو برگزار شد

18 اسفند 1397

دومین دوره مسابقات بوچیا یادواره علی اصانلو برگزار شد

دومین دوره مسابقات بوچیا جام سفیران 11 ایران یادواره قهرمان بوچیا زنده­یاد علی اصانلو با حضور ورزشکاران توان یاب و قهرمانان المپیکی و تأثیرگذاران کسب و کارهای نو پا روز جمعه 17 اسفند در سالن ورزشی آیدین نیکخواه­بهرامی دانشگاه شهید بهشتی با قهرمانی تیم «شاهین کهریزک» و نایب قهرمانی تیم «توان­یابان رعد» به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ جام سفیران 11 ایران یادواره علی اصانلو قهرمان ورزشکار رشته بوچیا با شعار " فرهنگ‌سازی حضور معلولان در جامعه " و هدف «کم کردن فاصله‌ها» در سالن ورزشی نیکخواه بهرامی دانشگاه شهید بهشتی با شرکت 8 تیم توان‌‌یاب و 8 تیم آزاد از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی مانند: کیمیا علیزاده؛ برنده مدال طلای المپیک تکواندو‌، فاطمه بهمنی؛ قهرمان مسابقات آسیایی بوچیا،حامد معدنچي؛ مربی والیبال، فروغ عباسی؛ برنده مدال طلای آسیایی در زمینه اسکی آلپاین، احسان روزبهانی؛ دارنده مدال برنز آسیا، هستی صادقی تبار؛ عنوان­دار کشوری رشته تنیس روی میز نشسته، مریم زنبق؛ قهرمان کانوپولو و کراس فیت، وحید رجبلو؛ بناینگذار استارتاپ توانیتو، تیم‌های بوچیای مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، بانوان کهریزک، باشگاه­های پاد و اکسیژن و ده‌ها چهره شناخته‌شده در سالن ورزشی نیکخواه بهرامی برگزار شد.

در بخشی از این رویداد ورزشی فرهنگی با حضور پدر، مادر و اعضا خانواده مرحوم علی اصانلو، یاد و خاطره این ورزشکار ملی رشته بوچیا با اهدا گل توسط بازیکنان به تصوریرش گرامی داشته شد.

منصوره پناهی، مدیرعامل مجتمع رعد هم که در این مراسم حضور داشت، برگزاری چنین رویداد‌هایی را راهی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و همچنین نشان دادن توانایی‌های آنها به جامعه قلمداد کرد.

وی با اشاره به محورهایی که پیش روی معلولان برای ورود به جامعه قرار داد، گفت:‌ ما روی 3 محور توانمندسازی، فعال‌سازی و فعالیت این افراد در جامعه کار می‌کنیم و تلاش داریم تا این افراد در تمام بخش‌های جامعه از اشتغال گرفته تا ورزش و درمان مستقل باشند، البته این استقلال باید در نگرش خانواده، دوستان و همکاران آنها نیز دیده شود.

 به باور پناهی هرچقدر جامعه از نظر فکری و محیطی نسبت به افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی شود معلولیت در جامعه نیز کاهش پیدا خواهد کرد، مدیر عامل رعد معتقد است: ک اگر در جامعه ما معلولیت زیاد است، این مشکل افراد معلول نیست. بلکه مشکل جامعه‌ای است که نتوانسته توانایی‌های این افراد را به معرض نمایش بگذارد.

منصوره پناهی یکی از راهکارهای استفاده از توانمندی افراد دارای معلولیت را برگزاری رویدادی مانند «بوچیا» می‌داند و اعلام کرد و افزود:‌ برای اینکه کمک کنیم افراد دارای معلولیت مستقل کار و زندگی کنند با کمک رویدادهای ورزشی  در مقابل افراد بدون معلولیت می‌توانیم توانایی‌هایی آنها را نمایش دهیم. این رویداد­ها کمک می‌کند تا جامعه ببیند، افراد معلول هم از توانایی‌هایی برای رقابت با دیگران بهره­مند هستند و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی با انتشار این رویدادها  امکان استفاده برابر از حقوق شهروندی، دسترسی به اطلاعات، اشتغال پایدار را بدون هیچ محدودیتی  فراهم می­سازند.

دومین دوره مسابقات «بوچیا» سفیران پویش «یازده ایران» توسط خیریه رعد، خیریه همگام و کمک مالی  «ویتانا؛بیسکوییت مادر» با حضور سفیران ورزشکاران المپیکی شرکت پارس حیان: کیمیا علیزاده، فروغ عباسی و حامد معدنچی و حمایت شرکت میوا برگزار شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است