تأمین اعتبار خرید وسایل بهداشتی و توانبخشی مددجویان مناطق سیل‌زده

تأمین اعتبار خرید وسایل بهداشتی و توانبخشی مددجویان مناطق سیل‌زده

7 فروردین 1398

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور اقدامات بهزیستی در خصوص مددجویان سیل‌زده، به‌ویژه توانخواهان را تشریح کرد.

 

حسین نحوی‌نژاد ، با اشاره به پیگیری از استان‌های در معرض سیل از طریق مدیران کل و معاونین توانبخشی از اولین ساعات عید در خصوص وقوع سیل، گفت: مسافرت دو تن از مدیران کل حوزه توانبخشی جهت سهولت دسترسی به آنان در استان‌های بحران‌زده لغو شد.

 

وی با اشاره به هماهنگی و راهنمایی در خصوص جابجایی توانخواهان در معرض خطر سیل، افزود: جلساتی نیز در بهزیستی استان گیلان جهت بررسی خطرات احتمالی و نحوه آمادگی برگزار شده است.

 

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بخشنامه تخصصی در مورد نحوه تأمین سلامت و امنیت توانخواهان مراکز و منازل حین و بعد از بحران صادر شده است، اظهار کرد: مایحتاج، لوازم ضروری بهداشتی و لوازم کمک توانبخشی استان‌ها برآورد شده و مجوز خرید سریع این اقلام ضمن تأمین اعتبار صادر شده است.

 

به گفته نحوی‌نژاد منابع مالی لازم جهت مساعدت به مراکز توانبخشی آسیب دیده و منازل نیازمند مناسب سازی، تأمین شده و به تدریج تخصیص خواهد یافت. همچنین هماهنگی با مدیران استانی جهت اعزام مدیران و کارشناسان به مناطق سیل زده برای برآورد خسارت‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم پس از پایان بحران انجام شده است.

 

وی با اشاره به پیش بینی ظرفیت لازم جهت پذیرش معلولان استان‌های سیل زده در مراکز شبانه روزی استان‌های معین توضیح داد: ارتباط مستمر ٢۴ ساعته با همکاران حوزه توانبخشی استان‌های سیل زده و یا در معرض سیل برقرار است و تدابیر ایمنی لازم برای مراکز شبانه روزی با شرایط خاص و به ویژه مراکزی که معلولان بسیار شدید را نگهداری می‌کنند و بیشتر از معلولان دیگر آسیب‌پذیرند، اتخاذ شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است