رئیس فدراسیون معلولان: ۸ رشته را از فدراسیون جدا کردیم/ در پارالمپیک ۲۰۲۰ باید تک رقمی شویم

رئیس فدراسیون معلولان: ۸ رشته را از فدراسیون جدا کردیم/ در پارالمپیک ۲۰۲۰ باید تک رقمی شویم

28 فروردین 1398

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان گفت: براساس هدفی که ستاد عالی بازی‌های پارالمپیک 2020 برای ما مشخص کرده، کاروان ایران در این رقابت‌ها باید در رتبه تک رقمی قرار بگیرد.

 

حمیدعلی صمیمی ، به جایگاه پانزدهم ایران در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ اشاره کرد و گفت: بر اساس هدفی که برای کاروان ایران در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ ترسیم شده، در این دوره از مسابقات باید چندین پله ارتقا داشته باشیم و رتبه‌ای تک رقمی کسب کنیم.

 

وی از برنامه‌ریزی برای تحقق این هدف خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا بتوانیم در پارالمپیک ۲۰۲۰ ارتقا رتبه داشته باشیم.



رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان بابیان اینکه تاکنون پنج سهمیه حضور ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب شده، عنوان کرد: تا زمان برگزاری این مسابقات وقت زیادی داریم تا بتوانیم سهمیه‌های زیادی را بدست آوریم، لذا اردوها و رقابت‌ها را بصورت منظم برگزار می‌کنیم.



وی در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با وعده‌های داده شده مبنی بر استخدام قهرمانان پارالمپیکی نیز گفت: متأسفانه آئین نامه‌ای که در سالهای گذشته برای استخدام قهرمانان جانباز و معلول تدوین شده بود اشتباهاتی داشت، از جمله اینکه این استخدام فقط شامل فرزندان ورزشکاران پارالمپیکی و نه خود آنها بود که پیگیری‌ها برای اصلاح آن را آغاز کردیم.



صمیمی عنوان کرد: در اصلاحاتی که برای این آئین نامه در نظر گرفته‌ایم، موضوع استخدام نه تنها برای قهرمانان پارالمپیکی، بلکه برای قهرمانان مسابقات جهانی و آسیایی هم خواهد بود.



وی افزود: همچنین در این آئین نامه فقط بحث اشتغال فرزندان این قهرمانان مطرح نیست، بلکه اولویت اشتغال اول خود قهرمانان و در مرحله دوم فرزندان آنها خواهند بود.



رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در ادامه در خصوص جدایی هشت رشته زیرمجموعه این فدراسیون و واگذاری آنها به فدراسیون‌های تخصصی شأن اظهار کرد: از آذر سال گذشته پروسه‌ای برای واگذاری رشته‌های تکواندو، تنیس، قایقرانی، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، سوارکاری و دوچرخه سواری را به فدراسیون‌های مربوطه آغاز کردیم که در پایان سال گذشته به نتیجه رسید.



وی عنوان کرد: از ابتدای امسال این هشت رشته به فدراسیون‌های تخصصی آنها واگذار شده تا مسیر رو به رشدی را که در فدراسیون جانبازان و معلولین داشتند، در این فدراسیون‌ها ادامه پیدا کند.

 

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جهت برقراری منابع مستمر و دائمی برای هیأت‌های استانی زیرمجموعه این فدراسیون خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم منابعی برای این هیأت‌ها ایجاد شود تا در کنار منابعی که استان‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهند، توانمندی ورزشکاران جانباز و معلول را داشته باشیم.
 
 
منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است