۶۰ درصد کودکان کم شنوا دچار اختلالات همراه هستند

۶۰ درصد کودکان کم شنوا دچار اختلالات همراه هستند

27 فروردین 1398

 گیتا موللی، در نشست خبری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، اظهارداشت: امسال کنگره متفاوتی را نسبت به کنگره‌های قبلی خواهیم داشت. زیرا، به دلیل گسترده شدن رشته شنوایی شناسی در جهان، می‌خواهیم کنگره هجدهم را به گونه دیگری برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به دو محور اصلی کنگره امسال، ادامه داد: تعادل و سرگیجه، از ارزیابی تا درمان و مداخله، به عنوان محور اول و کم شنوایی و اختلالات شنوایی در کودکان، از غربالگری تا تشخیص و مداخله و تجهیزات، محور دوم کنگره امسال را تشکیل می‌دهند.

 

موللی، از تشکیل ۸ کمیته تخصصی در کنگره امسال خبر داد و گفت: این کمیته شامل ۲۵۰ نفر از افراد دانشگاهی و غیر دانشگاهی است که در تصمیمات علمی کنگره مشارکت دارند.

 

وی با اشاره به ارسال ۲۰۰ مقاله به کنگره امسال، افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی از دیگر برنامه‌های کنگره امسال است که در این میزگردها قرار است تمامی چالش‌های حوزه شنوایی شناسی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

 

دبیر علمی کنگره به ارائه ۲۰ سخنرانی کلیدی با حضور سه مهمان خارجی اشاره کرد و گفت: مهمانان خارجی کنگره در موضوعات مختلف حوزه شنوایی شناسی، سخنرانی خواهند داشت.

 

موللی در ادامه به مشکلات کودکان کم شنوا و ناشنوا اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد کودکان کم شنوا دچار اختلالات همراه هستند که باعث می‌شود به مداخلات روتین جواب ندهند.

 

وی گفت: اختلالات همراه کودک کم شنوا می‌تواند شامل کودکانی باشد که دچار فلج مغزی هستند و یا اینکه این افراد چند معلولیتی بوده و همچنین از اختلالات رشد و تکامل رنج ببرند که در نتیجه، کم شنوایی آنها مورد توجه قرار نگیرد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است