نگران تامین هزینه آماده سازی کمانداران هستم

نگران تامین هزینه آماده سازی کمانداران هستم

31 فروردین 1398

غلامرضا شعبانی بهار در آستانه اعزام تیم ملی ریکرو زنان و مردان به اردوی تدارکاتی گوانگجو و پس از مسابقات جام در گفت و گو با ایرنا افزود: چندی پیش صحبت هایی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک درباره اعتبارات مورد نیاز فدراسیون داشتم تا بتوانیم بخش عمده ای از اعتبارات را در 2 ماهه نخست سال بگیریم اما متاسفانه هنوز مبلغی دریافت نکرده ایم.


وی با اشاره به اینکه کمانداران رشته ریکرو از دوم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در گوانگجوی چین تمرینات خود را پیگیری می کنند، اضافه کرد: هزینه برگزاری اردوی خارجی با توجه به قیمت و نوسان ارز بسیار سخت و مشکل ساز است. از سوی دیگر بدون توافق مالی مشخص، فعالیت کمانداران معلول به فدراسیون تیراندازی با کمان سپرده شده و این موضوع فشار مالی و نگرانی مضاعفی برای من و سایر همکارانم به وجود آورده است.


معاون سابق وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی گفت: البته محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک قول حمایت کافی داده است اما تا تامین هزینه ها و اینکه بتوانیم با طیب خاطر برنامه های خود را دنبال کنیم، به زمان نیاز داریم.


وی ادامه داد: پس از الحاق فعالیت کمانداران معلول به فدراسیون، تاکنون یک اردوی آماده سازی برای این کمانداران برگزار شده است. با توجه به شرایط این ورزشکاران اردو در باشگاه الیاف در شهریار برگزار شد که 50 میلیون تومان هزینه در بر داشت.


شعبانی بهار افزود: البته 50 میلیون هزینه چشمگیری نیست اما این صرفا یک اردوی تدارکاتی داخلی است، کمانداران این تیم پس از دو مرحله اردوی دیگر داخلی قرار است در جام جهانی هلند شرکت کرده و قطعا با سهمیه المپیک باز می گردند و این مساله اجرای برنامه های جدی تر و تدارکاتی ها خارجی را ضروری می کند. از سوی دیگر کمانداران معلول با مشکلاتی از جمله نداشتن تجهیزات یا تیرهای شکسته و ناکارا مواجه هستند که باید این اقلام نیزتامین شود.


رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان اظهار امیدواری کرد که با توجه به قول های وزارت ورزش و جوانان و کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک اعتبارات لازم تامین شود تا کمانداران و مسئولان این رشته بتوانند بدون دغدغه برنامه های خود را دنبال کنند.


تیم ملی تیراندازی با کمان رشته ریکرو با زهرا نعمتی، پارمیدا قاسمی ، شیوا شجاع مر، نیلوفر علیپور، صادق اشرفی، محمد صادق کبودانی، رضا شبانی و امین پیرعلی بامداد فردا(یکشنبه) تهران را به مقصد گوانگجو چین ترک می کنند و از دوم تا 14 همین ماه در این شهر تمرینات خود را دنبال می کنند.

 

دومین مرحله مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان 2019 به میزبانی شانگهای چین از 16 اردیبهشت آغاز می شود و تا 22 همین ماه ادامه دارد. مرحله نخست جام جهانی به میزبانی کشور کلمبیا فروردین ماه برگزار شد و کمانداران ایرانی با توجه به مشکلات مالی و دوری راه به این رقابت ها اعزام نشدند.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است