برگزاری دومین آزمون کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت در خیریه رعد

برگزاری دومین آزمون کنوانسیون بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت در خیریه رعد

29 اردیبهشت 1398

به منظور آشنایی بیشتر کارکنان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با اسناد بین‌المللی و حقوقی افراد دارای معلولیت، دومین آزمون پیمان‌نامه بین‌المللی حقوق افراد دارای معلولیت در این مؤسسه برگزار شد.

براساس گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ در این آزمون که تمام مسؤولان و کارکنان این مؤسسه حضور داشتند، پرسشنامه‌ای حاوی 20 سؤال از مواد 50گانه کنوانسیون بین حضار توزیع شد و حاضران پاسخ‌های صحیح را از میان گزینه‌ها در نظر گرفته شده، انتخاب کردند.

در گزارشی که از نتایج این آزمون توسط واحد انفورماتیک منتشر شد آمده‌است که 47 درصد از شرکت‌کنندگان نمره کامل را دریافت کرده‌اند و 28 درصد دیگر نمره 19 را اخذ کرده‌اند به عبارت دیگر 75 درصد از شرکت‌کنندگان آزمون آگاهی کاملی از حقوق افراد دارای معلولیت داشتند و در بالاترین جایگاه قرار دارند. همچنین 25 درصد دیگر از پرسنل نمراتی بین 18 تا 12 را کسب کرده‌اند که این میزان اطلاعات برای کسانی که با توان‌یابان سر و کار دارند قابل ملاحظه و امیدوارکننده است.

منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد با ابراز رضایت از نتایج کسب شده آزمون آشنایی با کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، افزود: آنچه برای مجتمع رعد و کارکنانش اهمیت دارد، آن است که هر کسی که قرار است به صورت موظف یا داوطلبانه به افراد دارای معلولیت سرویس یا خدمتی ارایه دهد با حقوق قانونی این گروه آشنا باشد و از‌این‌رو دوره‌های کارگاهی و آموزشی کوتاه مدت برای کارکنان، داوطلبان و رانندگان سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان در طول سال گذشته برنامه‌ریزی و اجرا شده‌است.

شایان ذکر است کنوانسیون حقوق معلولان در 50 ماده در فروردین سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌است و ایران از آن تاریخ عضو این پیمان‌نامه بین‌المللی محسوب می‌شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است