نظر بهزیستی درباره تردد معلولان در چهارراه ولیعصر

نظر بهزیستی درباره تردد معلولان در چهارراه ولیعصر

31 اردیبهشت 1398

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر تکیلف دستگاه‌های دولتی در خصوص مناسب سازی فضاهای مورد استفاده معلولان، به موضوع رفت و آمد معلولان در چهارراه ولیعصر اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است فضایی مثل چهارراه ولیعصر برای تردد معلولان باز شود، اما این مساله مستلزم این است که دستگاه‌هایی که متولی این کار هستند نیز جدیت داشته باشند.

 

داریوش بیات‌نژاد ، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما در سازمان بهزیستی مربوط به حوزه مناسب سازی معابر شهری برای معلولان است، افزود: در یکی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه انجام شده است، به طوریکه یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران در نهادهای دولتی، مربوط به این است که چه قدر فضاهای فیزیکی در اختیارشان را مناسب سازی کرده‌اند؟.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از تکالیف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال‌های اخیر نیز این بوده است که سازمان‌ها چه مقدار از منابع مالی خود را برای مناسب سازی اختصاص داده‌اند؟ اظهار کرد: از سوی دیگر قانون حمایت از حقوق معلولان نیز که خوشبختانه ضمانت اجرایی بالایی دارد در این خصوص کمک کننده است به ویژه بخشی از این قانون که مربوط به مناسب سازی بوده است، تکلیف کرده هرگونه کوتاهی در انجام فرایند مناسب سازی معلولان، سالمندان و حتی کودکان تا انفصال دائم از خدمات دولتی را به همراه داشته باشد.

 

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران هر ۳ ماه، یک شورای مناسب سازی در استان به ریاست استاندار و سایر بخش‌های مربوطه نیز برگزار می‌شود.

 

بیات نژاد با بیان اینکه آرزوی ما این است که تمام نقاط جغرافیایی شهر برای بخش وسیعی از مردم مناسب سازی شود، اظهار کرد: این مساله نباید احساس شود که وقتی از مناسب سازی صحبت می‌کنیم، این موضوع فقط مخصوص افراد معلول است، بلکه همه مردم نیاز دارند شرایطی فراهم شود که ترددشان راحت و آسان و بدون دغدغه انجام شود.

 

وی ادامه داد: طبیعتاً تمام تلاش ما این است فضایی مثل چهارراه ولیعصر برای تردد معلولان باز شود، اما این مساله مستلزم این است که دستگاه‌هایی که متولی این کار هستند جدیت داشته باشند. مناسب سازی تکلیف قانونی است و عدم اجرای آن عواقب جدی به همراه دارد. همانطور که اگر ما در سازمان بهزیستی در خصوص مناسب سازی معابر کوتاهی کنیم عواقب جدی دارد، در مورد دستگا های دیگر هم همینطور است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است