امکان کاربردی شدن ویلچرهای سبک محققان کشور در حوزه ورزش

امکان کاربردی شدن ویلچرهای سبک محققان کشور در حوزه ورزش

31 اردیبهشت 1398

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به کاربردهای فناوری نانو در حوزه ورزش، گفت: در حال حال حاضر محققان کشور موفق به طراحی و ساخت ویلچرهای سبک شدند که قابلیت استفاده در این حوزه را دارد.

 

دکتر سعید سرکار در نشست مشترک با فدراسیون فوتبال و دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به فناوری‌های تولید شده در ستاد توسعه فناوری‌نانو، افزود: این فناوری‌ها قابلیت استفاده در حوزه ورزش را دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه فناوری‌نانو پتانسیل حل چالش‌های عرصه ورزش را دارد، یادآور شد: در صورتی که چالش‌های این حوزه برای ستاد نانو تعریف شود، این چالش‌ها به تیم‌های فناور مأموریت خواهید داد تا به حل این چالش‌ها کمک کنند.

 

سرکار با تاکید بر اینکه ما از فدراسیون‌ها و ورزشکاران ایرانی انتظار داریم تا محصولات نانویی ما را در رویدادهای بین‌المللی معرفی کنند تا بازار این محصولات در خارج از ایران نیز گسترش بیشتری پیدا کند، خاطر نشان کرد: اگر یک ورزشکار ویلچر سبک ایرانی معرفی کند، تأثیر این معرفی در ذهن مخاطب بسیار ماندگارتر خواهد بود، ضمن آنکه ورزش می‌تواند منشأ صادرات محصولات نانویی باشد. ما مطمئن هستیم که فناوری‌نانو می‌تواند در عرصه ورزش تحول ایجاد کند.

 

در این نشست همچنین مهندس حمیدرضا امیری‌نیا، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بیان اهمیت توسعه فناوری‌های نوین در عرصه ورزش پرداخت و وارد شدن نوآوری و فناوری به وزارت ورزش را یک ضرورت خواند.

 

وی سه پیشنهاد برای همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت ورزش را مطرح کرد و گفت: ما در حال حاضر محصولات آماده‌ای را برای استفاده در حوزه ورزش داریم که می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز این حوزه باشد. همچنین این معاونت آمادگی خود را برای حل چالش‌های عرصه ورزش اعلام می‌کند، برای این کار باید مسئولان حوزه ورزش چالش‌ها و مشکلات خود را به صورت مساله تعریف کرده تا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با کمک زیرساخت‌های موجود به این چالش‌ها پاسخ دهد.

 

امیری‌نیا با اشاره به محصولات تولید شده در فاز پایلوت و نمونه اولیه، اظهار کرد: این محصولات تولید شده نیاز به تجاری‌سازی دارند که برای کمک به تجاری‌سازی نیازمند حمایت مالی هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری پیشنهاد تشکیل صندوقی برای مشارکت وزارت ورزش را آماده دارد تا با استفاده از حمایت‌های مالی این صندوق بتوان دستاوردهای تازه‌ای در عرصه ورزش ارائه کرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است