حضور هنرمندان صدا و سیما در جمع توان یابان مجتمع رعد

حضور هنرمندان صدا و سیما در جمع توان یابان مجتمع رعد

4 شهریور 1395

عباس رنجبر تهیه کننده و کارگردان صدا وسیما به اتفاق قاسم افشار خواننده موسیقی پاپ، و دکتر کیانا فرهی مجری برنامه دکتر سلام شبکه آموزش با حضور در مجتمع رعد ضمن  برگزاری نشستی صمیمی با منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع از  کارگاه های حرفه آموزی و توانمندی­های کارآموزان و هنرجویان بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ در این ملاقات منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد با تأکید بر اثربخشی حضور هنرمندان برای مباحث فرهنگی جامعه، افزود: تغییر نگرش جامعه نسبت به توانمندی­های افراد دارای معلولیت یکی از مسائل مهمی است که در مجتمع رعد دنبال می­شود و رسانه ملی و برنامه ­های مختلف صدا وسیما در فرهنگ­سازی در این حوزه و ایجاد روحیه و انگیزه در جامعه توان­یابان بسیار اثر­گذار است.

 

وی با مثبت خواندن آثار تصویری که به تازگی برای پارالمپیک ریو تولید شده است گفت: تلاش خیریه رعد در طول سالیان متمادی کمک به تغییر نگرش مردم نسبت به توان­یابان بوده است و امروز با تشکیل گروهی از کارشناسان هنری زمینه ­های تولید آثار هنری اثربخش را فراهم کرده­ ایم.

 

عباس رنجبر تهیه کننده و کارگردان صدا وسیما در این نشست خبر ساخت مجموعه­ ای تلویزیونی با هدف اطلاع­رسانی از انواع معلولیت­ها و نیز معرفی توانایی­های هر گروه، افزود: در برنامه­ ای که به احتمال زیاد با نام صدای امید یا صدایم باش تولید خواهد شد در نظر داریم ضمن ایجاد شناخت در زمینه انواع معلولیت­ها، فضایی فراهم کنیم که جامعه با افراد موفق معلول آشنا شوند و از نزدیک مسائل این گروه از شهروندان را درک کنند.

 

وی در بازدید از کارگاه­های نقاشی، سفال، معرق و سوخته­ نگاری روی چوب ضمن تحسین آثار تولیدی هنرجویان رعد پیشنهاد کرد، چنانچه هنرجویان رعد لوگوی، تندیس سفالی و تابلوی معرق گروه بازدید کننده را آماده کند از سوی برنامه جوایز نفیسی همچون سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

 

در ادامه این نشست قاسم افشار با تأکید بر کارکردهای اجتماعی و فرهنگی موسیقی نزد آحاد مردم، گفت: مطمئناً زمانی که یک اثر موسیقیایی فاخر با رعایت تمام ضوابط فنی و با استفاده از ترانه­ ای اثرگذار از بزرگان شعر ایران خلق می­شود اگر با تصاویر و نمادهای امید و زندگی همراه باشد می­تواند در لایه­ های مختلف اجتماع نفوذ کند.

 

وی با یادآوری نمآهنگ­ های موفقی که در زمینه آشنایی مردم با توانایی­های افراد دارای معلولیت تولید شده، افزود: برای تولید یک آهنگ اثرگذار که موجب افزایش روحیه افراد دارای معلولیت و نیز آشنایی جامعه با تلاش­های این بخش از هموطنانان باشد، آمادگی دارم.

 

 

دکتر کیانا فرهی مجری برنامه دکتر سلام با اشاره به کارکردها متفاوت برنامه­ های تلویزیونی، افزود: ما باید بدانیم از ساخت یک مجموعه چه هدفی را دنبال می­کنیم به عنوان مثال برخی از برنامه در صدد بیان چالش­ها و نقاط ضعف هستند و برخی دیگر برای ارایه فعالیت­ها و عملکردها پا به این عرصه می­گذارند؟

 

منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد در پاسخ به این پرسش گفت: مجتمع رعد به عنوان یک مؤسسه که توانمند­سازی افراد دارای معلولیت را پی­گیری می­کند در مقام مشاور و کارشناس ساخت یک برنامه تلویزیونی تأکید دارد این برنامه به هیچ عنوان چالش برانگیز نباشد بلکه می­بایست با مخاطب قرار دادن توان­یابان موجب ایجاد انگیزه و روحیه در آنها شود.

 

در پایان این دیدار، هنرمندان با حضور در جمع صمیمی توان­یابان از کارگاه­های حرفه­آموزی معرق، نقاشی، سفال و تمرین ورزشکاران رشته بوچیا بازدید و از نزدیک با کارآموزان مجتمع رعد گفت و گو کردند و در ادامه چند عکس یادگاری گرفتند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است